Compromís insta a l’Ajuntament a declarar el 2024 com a Any Estellés a la Ciutat de València amb motiu del centenari del naixement de l’escriptor. El regidor Pere Fuset demana a Catalá  “marcar distància del sectarisme negacionista cap a la pròpia cultura dels seus socis d’extrema dreta”.

En la moció que presenta el Grup municipal de Compromís a la Comissió de Benestar i Cultura demana al govern impulsar activitats dirigides a reivindicar i promocionar la figura d’Estellés, així com a crear i facilitar recursos didàctics i educatius per al coneixement de la seua obra en centres educatius i biblioteques municipals. També proposa col·laborar amb la Diputació de València per a la realització dels actes previstos per esta institució, a més d’instar al Consell de la Generalitat a que se sume a esta iniciativa, declare 2024 l’Any Estellés i organitze i coordine un cicle d’activitats on participen totes les institucions i entitats implicades.

El regidor de Compromís Pere Fuset destaca que “venim de celebrar l’Any Sorolla i l’Any Nino Bravo i és just que ara València es sume a celebrar un any dedicat a un dels noms més rellevants de les Lletres Valencianes com és Vicent Andrés Estellés. Amb la moció que proposa Compromís, ben similar a l’aprovada en la Diputació de València, l’Ajuntament té una oportunitat immillorable de marcar distància amb el sectarisme negacionista cap a la pròpia cultura”.

Per a la formació valencianista “recordar i commemorar els nostres il·lustres escriptors no és sols un acte de justícia històrica i cultural, sinó que també és una manera efectiva de dinamitzar les indústries culturals, fomentar la lectura i la literatura en valencià”. Per a Compromís Vicent Andrés Estellés i la seua extensa i reconeguda obra mereixen un homenatge, almenys al mateix nivell que s’ha fet per a Sorolla o Nino Bravo, i per això “cal que totes les administracions valencianes destinen recursos i mitjans per a celebrar aquesta efemèride”.