La portaveu de Compromís per València Papi Robles considera que el disseny del PAI que ha presentat Catalá a la Generalitat, i que pren com a base la proposta d’Ezquiaga, continua sense respondre als interessos del veïnat perquè no incorpora les principals reivindicacions del barri com ara la baixada de l’edificabilitat o la transició horta-ciutat. A més, tot i que Ezquizaga posava èmfasi en la rehabilitació del barri, el PAI no contempla res en este sentit. Per això, Robles considera que, tot i que hi ha elements on sí s’ha pogut avançar, cal tornar enrrere i obrir un procés de diàleg amb els veïns i veïnes de Benimaclet. La portaveu de Compromís ha criticat que en este tema “tant el PP com el PSPV s’han aliat per donar una carpetada ràpida i aplanar el camí al negoci de Metrovacesa al barri, d’esquenes als interessos de la ciutat i del veïnat”.

“Compromís per València som els únics que ens hem mantingut ferms en la defensa dels interessos del barri de Benimaclet i del seu veïnat i ho anem a continuar fent”, ha assegurat la portaveu Papi Robles per a qui “l’Ajuntament ha d’estar al servici de totes i tots i no dels interessos econòmics d’uns pocs”. En este sentit, ha carregat contra Catalá per voler tornar “a l’època de la barra lliure i l’especulació salvatge amb els nostres barris, condemnant a la ciutat a un creixement urbanístic exagerat que només ha beneficiat a les grans immobiliàris i constructores”.  També ha acusat al PSPV de fer de “comparsa” del PP i Vox en este assumpte posicionant-se a favor de la tramitació del PAI en la comissió d’urbanisme i el Ple.

“Des de Compromís apostem per un desenvolupament urbanístic que atenga a la identitat i les característiques específiques dels nostres barris per fer-los més sostenibles, més amables i més habitables amb espais verds, parcs i dotacions públiques dignes. I per a tot això és imprescindible comptar amb el veïnat”, destaca Papi Robles. La portaveu del Grup municipal de Compromís per València ha anunciat que presentaran al·legacions abans que la Generalitat comence la tramitació del PAI: “Anem a donar la batalla per parar un pla que no atén a les reivindicacions del barri, com així ho estan denunciant les pròpies entitats de Benimaclet”.