“La programació musical de la Marina, que tantes alegries ha donat al públic de València com a repercussions positives al Marítim, ha de continuar. Maria José Català no té cap excusa per a justificar la seua fi i ha de rectificar immediatament”. Així ho ha comunicat hui la coportaveu de Compromís, Gloria Tello, després de confirmar-se que el pròxim 23 de desembre el PP posarà fi a la programació musical en la Pèrgola de La Marina, iniciada al setembre de 2017 arran d’una acció conjunta de col·laboració entre La Marina i la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València que ella gestionava.

Va ser llavors quan, amb la intenció no sols de recuperar un element d’interés patrimonial i històric, sinó també de dinamitzar culturalment l’espai i oferir al sector musical una dotació a l’aire lliure on dur a terme actuacions musicals de tota mena, es va realitzar la restauració de la Pèrgola modernista i es va dotar de programació. Primer amb la recuperació de les actuacions de les bandes de les societats musicals del Marítim, que van recuperar així un dels seus espais històrics de trobada amb el públic; i poc després, amb les actuacions de música pop els dissabtes.

Ara, amb la finalitat de l’última programació de concerts signada pels últims gestors de la Marina, també es posa fi a tota esta activitat a l’espera de la privatització definitiva de tot este espai fins ara públic que està duent a terme el govern bipartit de PP i Vox. En paraules de Tello, “l’anunci del tancament dels cicles musicals de la Marina, que des de l’any 2017 venien desenvolupant-se amb una gran resposta del públic, és un altre símptoma de l’escàs interés que el nou govern té per a dinamitzar culturalment la nostra ciutat i en concret el sector musical, i al mateix temps, és un altre símptoma del sectarisme amb el qual venen acollint totes les iniciatives reeixides que impulsem des del govern de Joan Ribó”.

“No hem d’oblidar que esta dotació no sols era capaç d’oferir un espai on dur a terme concerts, tant a les societats musicals de la ciutat com altres formacions de diferents estils, sinó que, atraient a milers i milers de persones la seua programació, va exercir de potent dinamitzador per als comerciants d’un districte marítim que indirectament també es veia afavorit per ella. Ara, amb la futura privatització és fàcil concloure que els futurs gestors als quals PP i Vox cediran el terreny, no existisca esta vocació de benefici públic i col·lectiu que va guiar la nostra gestió”, apunta l’ex titular de Cultura.

“No és casualitat que ja en 2018 La Marina de València es posicionara com el segon espai més visitat de la ciutat, només superat pel vell llit del Túria, però este bon acolliment sembla no ser suficient per al nou govern a qui se li oblida que la seua comesa és donar resposta a la ciutadania i no funcionar a base de sectarisme, destruint tot allò creat anteriorment, i oblidant el benefici col·lectiu per a privilegiar el de determinats interessos que només ells coneixen”, afirma Gloria Tello..