El servici de Recursos Culturals de l’Ajuntament de València consolida enguany la línia de subvencions per a la realització de programacions i projectes culturals amb l’objectiu de cobrir la necessitat de moltes entitats que fins a este mandat no podien accedir a cap subvenció tot i la seua contribució a l’oferta cultural de la nostra ciutat. Enguany hi ha 74 entitats beneficiàries, 18 més que en la convocatòria de l’any passat, gràcies a les puntuacions obtingudes pel total de 96 projectes presentats.

«Amb esta tercera edició d’estes ajudes consolidem el suport institucional a una gran quantitat d’agents culturals que cada vegada més participen en la nostra convocatòria», ha explicat la regidora de l’Àrea de Cultura, Glòria Tello, qui ha destacat que «volem prosseguir en esta línia per promoure, dinamitzar i acostar la cultura a la ciutadania a la nostra ciutat».

L’import global d’esta línia de subvencions arriba als 150.000 euros. La regidora ha explicat que un tribunal ha valorat amb criteris públics i objectius les diverses propostes presentades, excloent-ne les que incomplien les bases o les que arribaven fora de termini i també les que no han aconseguit una puntuació mínima. «Amb les valoracions del tribunal garantim que són propostes serioses i molt interessants per a València les que rebran les ajudes municipals», ha afirmat Tello.

Enguany n’hi ha dos associacions veïnals, deu fundacions i tres federacions entre les entitats subvencionades. En total n’hi ha 63 associacions i entitats sense ànim de lucre i només 15 d’elles s’emportaran més de 4.000 euros, sent 10.000 euros l’ajuda màxima concedida. Per tipologia, vora un 20 per cent de les ajudes es destinaran a projectes relacionats amb la música (15 en total), mentre que les activitats de teatre, circ i dansa i els projectes relacionats amb la promoció del llibre i la lectura suposen un 10,8 % i un 16 %, respectivament, del global d’ajudes.

«Amb estes subvencions contribuïm a donar vida a projectes molt diversos, com ara activitats culturals en barris, projectes d’arts escèniques i arts plàstiques, projectes socioculturals per a col·lectius específics (com ara persones sordes o autistes) o uns altres relacionats amb la fotografia, el cinema i l’audiovisual, el còmic i la il·lustració, el disseny, la sociologia, la restauració o l’etnologia entre altres», ha explicat per concloure Tello.

ENTITATS BENEFICIÀRIES

Amb ajudes que oscil·len entre els 230 i els 540 euros hi ha l’Agrupació Fotogràfica Valenciana, l’Associació Cabanyal Reviu-Teixint xarxes, l’Associació de Dones gitanes, l’Ateneu Republicà, Sords 2000 València, Art sense Fronteres, Benimaclet Entra, la Real Societat Valenciana d’Agricultura i Esports, Amics del Pintor Manaut, Poetes Units de València, l’Associació Valenciana de Circ, la Federació d’Associacions Gitanes, Culturarte, l’Estrel·la Roja de Benimaclet, la Federació d’Entitats Culturals Andaluses de la Comunitat Valenciana, l’Associació Cultural Proted, Dancing Forward, Cultural Institut Obrer, Fundació Equipo Humano, Cultural Bostezo, la Cosecha Producció Audiovisual, Prosa Elástica, l’Associació 10 Sentidos i Calle Baila sociocultural.

S’han concedit subvencions entre els 830 i els 1.500 euros a l’Associació de Dissenyadors de València, el Laboratori Investigació de Processos Creatius Contemporanis, València Zombi, l’Associació Cultural Valçaina, la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, Abacu, Circolio, la Fundació Mainel i les associacions Hits with Tits, Sistemes Verlag, Coralonce, Nozomibashi, Galeries d’Art Contemporani CV-LAVAC; l’Associació cultural Ichos y Eikona, la Fundació ASSUT per la sostenibilitat dels sistemes litorals de la Mediterrània, la Posta, el Coro Universitari Sant Yago, l’Associació Valenciana del Còmic, la Societat Coral el Micalet, Vendo Oro, la Federació de Societats Musicals, l’Associació Valencia del Cinema, Música Urbana València, Essència Dansa, les associacions veïnals de Benimaclet i Patraix, l’Associació Valenciana de Persones Sordes i l’Orfeó Universitari de València.

S’han concedit, a més, ajudes d’entre 2.900 i 3.300 euros a la Fundació Cultural CDM, Cambi-Arte, Arte Pro Entendimiento Cult. Circo València, la Fundació per la Justícia de la Comunitat Valenciana i la Fundació Francesc Eiximenis de la Comunitat Valenciana, l’Associació Festival Internacional Cinema Infantil i la Finestra Nou Circ.

Amb ajudes entre 4.400 i 9.200 euros hi ha l’Associació de Professionals Acció Cultural Contemporània, Escola Valenciana, l’Associació Professional d’Il·lustradors Valencians, Jordi el Mussol, Ciutadania i Comunicació, Cultural València Pensa, l’Associació Comes Centre de Música Antiga i Barroca CEMAB, la Fundació Bromera Foment de la Lectura, l’Escola de Música Tradicional de la Ciutat de València, la Fundació Full Fundació Pel Llibre i la Lectura, el Centre Instructiu Musical de Benimaclet i les associacions Cultural del País Valencià, Russafart i València Negra.

Finalment, el Gremi de Llibrers de València, amb el projecte de la Fira del Llibre, ha rebut una subvenció de 10.000 euros.