L’Ajuntament de València ha suscrit un conveni de col.laboracio amb la Fundació Acavall amb l’objectiu de donar un impuls a les campanyes d’adopció de gats i fomentar un millor tracte als animals del centre municipal de Benimàmet. La regidora delegada de Benestar Animal, Glòria Tello, ha explicat que el conveni, aprovat este matí per la Junta de Govern Local, permetrà que la fundació aculla en les seues instal·lacions una residència temporal d’una colònia de 10 gats.

El conveni establix una relació de col·laboració entre l’Ajuntament i la Fundació Acavall, que té com a objectiu principal als seus estatuts la conscienciació i tinença responsable dels animals. A més, permet condicionar i adequar l’espai que la fundació posseïx al número 60 del carrer Túria de València, ‘La Fàbrica de Petjades’, per acollir la colònia felina, formada per una desena de gats en adopció. Allà la cuidarà i vetlarà per la salut i el benestar físic, emocional, social i cognitiu dels felins mentre esperen ser adoptats. El centre, a més, disposa d’espais diversos, com ara una sala d’interacció amb les persones que el visiten i que són adoptants potencials, una sala privada o una sala d’acollida-infermeria.

Tello ha afirmat que «el conveni constituïx un instrument útil per cohesionar un canal efectiu de coordinació amb el centre municipal d’acollida de Benimàmet per tal de gestionar conjuntament el tràmit d’adopcions i fomentar, a través d’un protocol d’actuació, el benestar d’estos animals com a prioritat màxima».

Per la seua part, la presidenta de la Fundació Acavall, Nazaret Hernández, ha afirmat que amb este projecte pretenen «millorar la qualitat de vida dels animals que habiten en la nostra ciutat», ajudant-los a trobar una família que els adopte, «una realitat necessària d’abordar». També des de Modepran, encarregada de la gestió del centre d’acollida de Benimàmet s’ha valorat positivament «el tracte immillorable d’Acavall amb els animals i l’espai adaptat per a ells».

El conveni aprovat hui no és el primer que l’Ajuntament signa amb la Fundació Acavall. En 2016 ja se’n signà un altre per fomentar la conscienciació entre escolars de primària i secundària de diversos centres educatius a través d’uns tallers que pretenien sensibilitzar l’alumnat sobre la necessitat de cuidar i garantir el màxim benestar dels animals.