La regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Isabel Lozano, que ha participat com a ponent en el primer acte electoral de Compromís-Podem-#ÉsElMoment organitzat pel col·lectiu de València ciutat, ha destacat que “la proposta estrella” del programa electoral de la formació són els permisos de criança de set mesos de durada per als dos progenitors. “Una mesura que permetrà avançar molt en el terreny de la discriminació laboral de les dones”, ha indicat Lozano. “Si homes i dones gaudim del mateix permís s’acabaran les situacions i les preguntes tan desagradables sobre la maternitat que de vegades han de sentir les dones en una entrevista de treball”.

Lozano ha indicat que esta mesura respon a les demandes de la PPiiNA (Plataforma Per Permisos Iguals i Intransferibles de Naixement i Adopció), que reclamen que els permisos siguen per a cada progenitor iguals, intransferibles i pagats al 100%. Així mateix, la regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives, ha destacat que segons Carmen Castro, llicenciada en Economia i experta en Polítiques Europees de Gènere, “esta mesura està quantificada en un cost de 1.400 milions d’euros, tot i que actualment podria ser menor, i es podria dur a terme progressivament”. El que és “indubtable és que seria una forma d’avançar en la igualtat d’una manera ferma, ja que es llança el missatge que els homes tenen la mateixa capacitat i responsabilitat en la cura dels fills, una percepció que ara no es té, ja que els homes sols gaudeixen de 15 dies de permís”. “Els homes poden i deuen ocupar-se d’estes tasques també”, ha dit lozabo.

Lozano també va destacar la importància dels mitjans de comunicació en la configuració de realitats i en la creació de rols de gènere. Per això va demanar la seua implicació en l’ús d’un llenguatge inclusiu i respectuós (evitar fórmules com “una dona ha resultat morta” i substituir-les per “un home ha matat la seua parella”) i també la col·laboració dels mitjans a l’hora de posar en l’agenda mediàtica els temes d’igualtat.

A l’acte també intervingueren la regidora d’Educació, Joventut i Esports María Oliver, la diputada de Les Corts Cristina Cabedo, la candidata al Senat Dolors Pérez i la candidata al Congrés Paula Espinosa i va exercir de moderador el Secretari Autonòmic d’Igualtat Alberto Ibañez.

Altres qüestions que s’han tractat han estat la necessitat d’implantar “polítiques feministes i d’igualtat transversals i efectives en tots els àmbits de la vida i la política, fent especial èmfasi en l’economia”, la defensa de l’avortament lliure i gratuït, la necessitat de lluitar contra la violència masclista a les noves tecnologies, la reforma del Codi Penal o la derogació de la LOMCE.

El públic ha fet palés en les seues intervencions les preocupacions sobre el retrocés en l’àmbit de la igualtat constatat per moltes dones des de fa uns anys, i que ha afectat sobretot als col·lectius més desfavorits, com les dones joves i migrants.