El Grup Municipal Compromís ha demanat al rector de la UPV, Francisco Mora, un pronunciament de la institució universitària contra la destrucció de l’horta. La revisió del Pla General d’Ordenació Urbana impulsat pel govern del PP destrueix més de 35 hectàrees d’horta a la vora del Campus de Vera, i Compromís proposa que l’ampliació es faça cap a la Malva-rosa, on ja hi ha terrenys en desús classificats com a urbanitzables.

A través d’una carta, el portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha convidat al rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, a fer un pronunciament ferm contra la destrucció de 35’77 hectàrees d’horta en la partida de Vera i Benimaclet, plantejada en la revisió del Pla General d’Ordenació Urbana de la ciutat amb la justificació d’ampliar la institució universitària.

Ribó ha manifestat la comprensió del Grup Municipal Compromís cap a les necessitats d’expansió de la UPV, però alhora ha oferit alternatives per a l’ampliació dels terrenys: “som conscients que la Politècnica ha demanat expandir la zona universitària, però no ha reclamat cap a on; ha sigut l’equip de govern del PP qui, unilateralment, ha decidit ampliar-la cap al Sector Vera I, construint de pas una nova ronda viària al Nord del Campus i destruint espais d’horta tant en el sector de Vera com en el de l’horta de Benimaclet i les proximitats d’Alboraia”.

Des de Compromís, es presenten diverses alternatives, tal i com ha explicat Joan Ribó: “hi ha àmplies zones a l’Est de la Universitat, en direcció a la Malva-rosa, que continuen sense cap construcció i estan classificades com a urbanitzables de distints tipus; estos terrenys, així com altres zones més allunyades que compleixen idèntiques condicions, podrien ser perfectament emprats per a satisfer les necessitats d’ampliació de la Universitat Politècnica”.

Amb estos arguments a la mà, Joan Ribó ha demanat al rector Francisco Mora una mostra del seu compromís amb l’horta, una petició que li ha fet com a portaveu del Grup Municipal de Compromís, tot i que es dóna la circumstància que Ribó també és antic alumne, antic professor i també ex-membre del Consell Social de la institució universitària.

Vols escoltar el portaveu de Compromís demanant a la UPV un pronunciament contra la destrucció de l’horta que suposa el PGOU? Dóna-li al Play!