Joan Ribó ha mantingut una reunió amb Francisco Dasí president de l’Associació de Venedors del Mercat Central

Joan Ribó, portaveu de Compromís, i Francisco Dasí, president de l’Associació de Venedors del Mercat Central han mantingut una reunió per a tractar les dificultats que estan patint els comerciants del Mercat Central i el seu entorn, degut a l’abandó que pateixen per part de l’equip de govern de Barberà.

Entre els principals problemes destaquen els problemes d’accés i de mobilitat de l’entorn del Mercat Central, destacant la paralització des de fa anys de la línia 2 del Metro, per la fallida de la Generalitat, i de l’aparcament de la Plaça de Bruixes, degut a la falta d’enteniment entre Ajuntament i Generalitat, tots dos governats pel Partit Popular.

A la mateixa reunió el president dels venedors del Mercat Central ha presentat a Compromís les principals línies del projecte de pacificació del trànsit a l’entorn del Mercat Central, entre elles la peatonalització de la Plaça del Mercat amb accés exclusiu del transport públic, persones i bicicletes.

Joan Ribó, portaveu de Compromís per València

Durant la tercera setmana de setembre tant Compromís per València com el Mercat Central organitzen sendes xarrades i debats per la celebració de la setmana europea de la mobilitat, les dos organitzacions s’han compromès a intercanviar experiències i programes sobre mobilitat.

A l’eixida de la reunió Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha declarat: “El Mercat Central és una institució històrica a la nostra ciutat, generadora d’activitat econòmica, treball i teixit social. A més és el millor aparador per als productes de l’horta de València i per a difondre els beneficis de la dieta mediterrània. No entenem com l’equip de govern municipal ha abandonat al comerç de proximitat amb la liberalització dels horaris comercials o amb la situació que presenta l’edifici i l’entorn del Mercat, en un estat vergonyós”.