L’Ajuntament subvenciona anualment amb 10.000 euros a l’entitat secessionista i contrària a l’Estatut

L’última subvenció de 10.000 euros va ser aprovada per la Junta de Govern Local del 20 de juny de 2014 en contra del criteri de l’interventor municipal

Compromís ha denunciat que la medalla atorgada per la RACV a Barberà ha costat als valencians 10.000 euros a l’any, que ve donant el consistori en forma de subvenció a l’entitat secessionista i contrària a l’Estatut.

L’equip de govern de Barberà va aprovar la concessió i abonament de 10.000 euros a la RACV per a realitzar les activitats pròpies de l’entitat en la Junta de Govern del passat 20 de juny. A estos 10.000 euros procedents de l’Ajuntament de València, cal sumar 89.000 euros destinats per la Generalitat Valenciana i 38.000 euros de la Diputació de València, el que sumen 137.000 de subvencions públiques al pressupost del 2014 de l’entitat secessionista el que suposa un 54% del pressupost total de 255.000 euros.

L’interventor general de l’Ajuntament de València va mostrar observacions a la subvenció aprovada per l’equip de Barberà: “no s’acrediten les raons d’interès públic, social o humanitari, o altres degudament justificades que dificulten la seua convocatòria pública”. És a dir que no existeixen raons per a concedir esta subvenció a dit, sense una convocatòria pública a la que podien optar altres entitats, segons Compromís.

Consol Castillo, regidora de Compromís, ha declarat: “Estem acostumats a la concessió a dit de tot tipus de contractes i subvencions a empreses i entitats amigues, però en este cas l’interventor deixa molt clar que l’equip de Barberà ho va fer de manera irregular, per a evitar la concurrència pública d’altres entitats. La Junta de Govern Local aprovà el pagament de la subvenció municipal el passat 20 de juny y tres setmanes després la RACV dona una medalla a Barberà.  Hem de recordar que la RACV és una entitat que va en contra de l’Estatut d’Autonomia valencià, que estableix en l’article 41 que l’única entitat lingüística normativa és l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.”