• El nou PEPRI no respecta la trama urbana del Cabanyal protegida com a BIC
  • Joan Ribó ha considerat l’adaptació del pla una aposta electoralista de Barberà i ha denunciat la falta de participació dels veïns i dels experts

Compromís considera que l’adaptació del PEPRI del Cabanyal presentada per Barberà i consensuada amb el Govern de Mariano Rajoy una nova cortina de fum de l’alcaldessa per a amagar la més que probable perduda del recurs municipal a l’Audiència Nacional contra l’ordre ministerial del 2009, que ha estat retirat per la Junta de Govern Local de hui. Esta adaptació manté l’essència del vell urbanisme salvatge de construir noves avingudes, en desús a tota Europa, passant per damunt de la trama del Cabanyal, considerada Bé d’Interés Cultural.

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha considerat que l’adaptació “no respecta la trama urbana del Cabanyal protegida com a BIC per insistir en els mateixos errors que l’anterior com la prolongació de l’avinguda Blasco Ibañez. A més la inviabilitat d’este projecte suposarà noves despeses per a l’Ajuntament i més temps per a l’avanç de la degradació i de la precarietat del barri abandonat des de l’any 1991 per l’equip de Barberà -ha insistit Ribó-

Des de Compromís han considerat esta adaptació una aposta electoralista de Barberà de cara a les eleccions de maig del 2015, i que és una mostra més de la impotència i la falta d’idees del Partit Popular de la ciutat de València. A més han destacat la falta de participació del diferents col·lectius veïnals i  professionals en la preparació d’esta adaptació.

Joan Ribó, portaveu de Compromís per València

El portaveu de Compromís, Joan Ribó, ha manifestat a  Barberà que “comptarà amb l’oposició frontal de Compromís en la destrucció del barri del Cabanyal. Compromís encetarà la setmana que ve una ronda de reunions amb col·lectius veïnals i col·legis professionals per a preparar accions contra esta nova barbaritat proposta per Barberà”.

Escolta el tall de veu: Joan Ribó.MP3