Compromís ha lamentat la ineficàcia i passivitat de l’equip de govern del PP per la seua deixadesa de funcions davant el Govern Central i per no defensar els interessos dels valencians i valencianes.

En els últims mesos s’ha pogut comprovar com a les platges que queden al nord del Port, concretament les de la Malva-rosa i el Cabanyal, l’arena ha vençut el muret que separa la platja del passeig Marítim, envaint grans zones d’aquest.

Davant d’aquesta situació, Pilar Soriano, regidora de Compromís, va preguntar en el Ple a l’equip de govern, quines han estat les accions concretes que l’Ajuntament ha posat en marxa per solucionar el problema. Les respostes aportades per Lourdes Bernal, regidora delegada de platges, han estat vagues i sense concretar.

Pilar Soriano, regidora de Compromís

En paraules de Soriano :”És increïble que l’equip de govern avantpose els interessos de partit als dels ciutadans de València i que no exigisca al Ministeri que complisca les seues obligacions perquè, a més, aquesta actitud de desídia comporta una greu afecció ambiental per a les nostres platges” .

Per si això no fóra poc, aquesta situació té una conseqüència negativa molt clara i directa respecte a les arques municipals, ja que els ciutadans de València hem d’assumir l’augment de la despesa que suposa la neteja de tot el passeig marítim quan, la solució més lògica i respectuosa amb el medi ambient, seria que la delegació de costes, organisme dependent del Ministeri, traslladara l’arena sobrant de les platges del nord a les del sud, absolutament faltes d’ella, o qualsevol altra acció que els tècnics considerin oportuna per solucionar el problema.

En paraules de Soriano: “És inacceptable que els valencians i valencianes haguem de pagar un servei de neteja que no ens correspon per haver de netejar la sorra de tot el passeig marítim” .

D’altra banda , Compromís ha denunciat la situació que pateixen els bars i restaurants del passeig marítim que es veuen obligats a treure ells mateixos la sorra de les seues terrasses.

Finalment, des de Compromís, s’ha recordat que el març de l’any passat, el 2013, la coalició ja va presentar una moció al Ple de l’Ajuntament advertint d’aquesta mateixa situació. El Partit Popular va votar en contra i va dir que no hi havia aquests perills. En paraules de Soriano: “Ara tota la ciutadania paga les conseqüències per la incompetència i la submissió del Partit Popular valencià als seus companys de Madrid

Escolta el tall de veu: Pilar Soriano.MP3