Joan Ribó ha reclamat que el Consistori paralitze les aportacions econòmiques municipals a la Fundació Turisme València

Després de conèixer la imputació d’Alfonso Grau per la sua implicació en l’organització dels Valencia Summit, des de Compromís han exigit la seua dimissió com a vicealcalde de la ciutat i que renuncie a la seua acta de regidor.

A més Joan Ribó, portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, ha exigit la paralització de totes les aportacions municipals a la Fundació Turisme València, que per al 2014 estan pressupostades en quatre milions d’euros. Al mateix temps ha reiterat a l’alcaldessa la necessitat de posar en marxa d’una comissió d’investigació que fiscalitze les activitats fetes per esta Fundació a càrrec del pressupost municipal, tal com va demanar Compromís en desembre de 2011 al Ple de l’Ajuntament.

Joan Ribó, portaveu de Compromís per València

Des de Compromís han recordat que a la Fundació Turisme València s’han realitzat pràctiques irregulars com l’autocontractació de serveis a les empreses dels membres del patronat, regulada per la Llei de Fundacions.

Joan Ribó ha declarat: “La suposada privacitat de la Fundació Turisme València ha servit a l’equip de govern com  amagatall per a botar-se la Llei de Contractes del Sector Públic i desviar diners dels pressupostos municipals cap a actes opacs com el València Summit. Alfonso Grau ha de renunciar a la seua acta de regidor per a que la seua imputació no afecte a la imatge de la ciutat de València”.