Darrerament la regidoria d’Ocupació, Innovació i Projectes Innovadors de l’Ajuntament de València, depenent de Beatriz Simon, ha llençat dues plataformes on-line i cap de les dues compleix el Reglament municipal sobre l’ús i la normalització del valencià.

Des de Compromís s’ha considerat innadmissible que es produïsquen constantment casos flagrants d’incompliment de la normativa del valencià per part de l’equip de govern del Partit Popular.

Per un costat, hi ha l’aplicació per a mòbils intel·ligents “AppValencia” que, si bé en principi sí dóna la possibilitat de tindre els menús en valencià, la realitat és que més enllà dels menús, molts continguts estan només en castellà (notícies, informacions, etc…).

La pantalla principal de l’aplicació també està només en castellà, encara que s’haja elegit l’opció del valencià. Els “avisos” diaris que genera l’aplicació també estan exclusivament en castellà tot i haver escollit la opció en valencià. Altra denúncia efectuada des de Compromís en eixe sentit és que l’aplicació es decarrega automàticament en castellà, obligant a l’usuari a buscar en “opcions” l’opció de canviar l’idioma. Pilar Soriano, regidora de Compromís, ha assenyalat que seria més lògic que, com a mínim, es preguntara al ciutadà quina opció idiomàtica preferix en la primera obertura de l’aplicació.

Per un altre costat, hi ha la Plataforma d’Administració Electrònica (PIAE), una intranet pensada per als funcionaris de l’Ajuntament. En este cas la interfície està únicament i exclussiva en castellà, sense opció de poder posar-la en la llengua pròpia.

Alguns funcionaris de l’Ajuntament s’han posat en contacte amb el Grup Municipal de Compromís per denunciar este fet.

Cal recordar que l’article 15 del Reglament d’Ús i Normalització del Valencià estableix que: “L’Ajuntament de la Ciutat de València promourà l’ús preferencial del valencià en els mitjans i canals de comunicació propis, tals com el butlletí d’informació municipal, els anuncis publicitaris, els bans, els avisos per megafonia, etc., fins a assolir una

normalització total. Aquesta prescripció és igualment aplicable a tots els organismes autònoms i empreses municipals, com l’EMT, el Palau de la Música, el Palau de Congresos, la Junta Central Fallera, la Fundació Municipal d’Esports, la Fundació Municipal de Cine, etc.”

Des de Compromís s’ha assenyalat que l’equip de govern té l’obligació de governar per a tots els ciutadans, també per als que parlen valencià. També se’ls ha recordat que tenen l’obligació d’aplicar la llei i els reglaments vigents.

Per últim, Soriano, ha afegit: “Reclamem que la regidora Beatriz Simón deixe de vulnerar els drets dels valencianoparlants i governe per a totes i tots els ciutadans de València”.

Escolta l’àudio: Pilar Soriano.MP3