La regidora de Compromís, Pilar Soriano, critica com l’equip de govern es desentén contínuament dels treballadors de les contractes i com permet que les empreses puguen fer i desfer sense cap control.

Compromís reclama a la regidora de parcs i jardins, Lourdes Bernal, que deixe d’amagar-se en el seu despatx i pose fre als continus atacs a les empreses que gestionen la poda i la jardineria de la Ciutat fan als treballadors.

Actualment, la superfície mantinguda per les contractes municipals, FCC i SAV, és de 2.746.000 metres quadrats i 120.000 arbres, incrementant-se en més del doble respecte a l’any 2002. Però al mateix temps, treballen a les contractes 301 treballadors i en l’any 1992 eren 330. És a dir, la superfície augmenta més del doble però els treballadors disminueixen.

Pilar Soriano, regidora de Compromís, ha declarat: “Aquestes dades expliquen molt bé el perquè de la insostenible situació de la jardineria a la nostra Ciutat”. A més, s’afegeix a això que les dues empreses han anat fent expedients de regulació d’ocupació (ERO) que han empitjorat encara més la situació (FCC té un ERO de 43 dies de suspensió per treballador i SAV, 30 dies).

Per una altra banda, a la fitxa de despesa de l’aplicació pressupostària que correspon a la jardineria i poda (FD310 17100 21000) s’ha afegit a més de la conservació de les fonts dels jardins (per això s’ha augmentat el pressupost de l’aplicació un 3,27%) la funció de la neteja de les zones verdes. “Si això significa que els jardiners hauran de netejar els jardins oberts, els dels nostres barris, encara és pitjor perquè fins ara no ho havien de fer”, ha declarat Soriano. Hem fet preguntes en este sentit perquè l’equip de govern ho aclarisca (vore document adjunt).

En este sentit Pilar Soriano ha declarat: “Aquestes són les conseqüències del model privatitzador dels serveis públics del Partit Popular. Un fracàs absolut que ens porta a que empreses privades vulguen conservar els seus beneficis a costa de reduir els drets dels treballadors i la qualitat dels serveis. I a més, només en IVA perdem el 10% del pressupost, que en una gestió pública serviria per a millorar la qualitat dels nostres jardins”.

Per últim, FCC i SAV, per a reduir encara més els costos laborals, han decidit denunciar els convenis col·lectius de les respectives empreses, el que significa un atac gravíssim contra drets adquirits dels treballadors. De seguir així ens podem trobar amb un conflicte de les dimensions de la passada vaga de treballadors de la neteja a Madrid.

La regidora Pilar Soriano exigeix a més que si el Partit Popular vol continuar amb la privatització del servei de jardineria i poda –cosa a la que nosaltres ens oposarem, en el plec de condicions del nou concurs que ha d’eixir l’any vinent, s’incloga una clàusula per a les noves contractes per tal d’obligar-les a subrogar a tots els treballadors actuals mantenint així mateix els seus drets laborals adquirits. “El que no siga així seria un frau gravíssim”, ha declarat Soriano.

Per finalitzar, des de Compromís exigim a la regidora Lourdes Bernal que pare d’una vegada tots els atacs contra els treballadors. “És la seua responsabilitat directa i no pot escudar-se en que són treballadors d’empreses privades ja que la seua tasca és fer un servei públic, que en este cas ha estat privatitzat pel seu partit. Que assumisca la seua responsabilitat d’una vegada”, ha declarat per acabar la regidora de la coalició d’esquerres, ecologista i valencianista.