Consol Castillo, regidora de Compromís per València, va presentar una moció el passat 12 de juliol amb l’objectiu de canviar el procediment de l’Ajuntament pel que fa a les bicicletes abandonades a la ciutat i passar de la seua destrucció a la seua donació als col·lectius més desafavorits.

Davant de l’abandonament anual de 685 bicicletes que es produïx a la ciutat de València la regidoria de trànsit tenia establert el protocol d’enviar-les al desballestador i destruir-les.

Des de Compromís considerem que este procediment no és l’adequat i per això la coalició va presentar una moció que constava de dues parts, en la primera s’exigia a l’Ajuntament que portara les bicicletes al Banc del Temps per a que els voluntaris o les persones que participen d’eixe projecte procedisquen a la reparació d’aquests vehicles.

En segon lloc, s’exigia a l’equip de govern que, una vegada reparades i posades al dia les bicicletes, aquestes es cediren als Centres Municipals de Serveis Socials (CMSS)  perquè els seus tècnics les cedisquen a qui consideren oportú en funció de les seues necessitats i utilització.

D’aquesta manera, hui en la comissió de progrés humà el govern de l’Ajuntament ha aprovat la proposta de Compromís. Consol Castillo ha mostrat la seua satisfacció per l’aprovació de la proposta de Compromís però ha lamentat la falta d’iniciativa de l’Ajuntamernt que veu com es destruixen centenars de bicicletes a l’any i no fan res.