Fins a agost de 2013, 8 mesos després d’aplicar-se la llei, els afiliats a la Seguretat Social del sector comerç han disminuït en 18.820 persones en la Comunitat

Compromís presenta a les set juntes de districte de València una moció per la retirada de la liberalització d’horaris comercials i per la defensa del comerç de proximitat.  Després de 8 mesos de l’aplicació de la liberalització d’horaris comercials en les zones de gran afluència turística (ZGAT), les dades referents al comerç valencià són preocupants. L ‘afiliació a la Seguretat Social al regim general han disminuït en 18.820 persones a la Comunitat Valenciana, és a dir un 7,6%. Les dades referides a la província de València són més preocupants encara amb una disminució del 11,9% en el número d’afiliats.

Afiliats SS gener-agost 2013

Variació

Absolut (persones)

CV

-18.820

Valencia

-14.269

Un sondeig publicat al més de juliol per COVACO i l’OCU confirma que només per al 10% dels comerciants és rentable obrir els diumenges, per altra banda el 83% dels consumidors no han canviat els seus hàbits de consum.

Des de Compromís demanem a Rita Barberà que reclame al conseller d’economia Máximo Buch la retirada d’aquesta llei que ha permès obrir els diumenges a 4 zones, suposadament d’afluència turística de la ciutat. Els efectes al comerç valencià han sigut els contraris als esperats: disminució de l’ocupació, tancament de tendes i disminució del consum.

Consol Castillo afirma: “L’obertura comercial dels diumenges ha sigut nefasta per al sector comercial valencià, que és fonamental en termes d’ocupació i activitat per a l’economia valencià. Exigim a Rita Barberà que demane a Màximo Buch la seua retirada.”