Consol Castillo: “Es vergonyós que a la Junta de Govern Local aproven la pujada de taxes municipals i al mateix temps l’aportació de 18.030 € a una fundació presidida pel rei Juan Carlos”

La junta de govern local ha aprovat hui  l’aportació de 18.030€ a la Fundació COTEC, de la que el consistori forma part del seu patronat des del 6 de maig del 2002. La Fundació va ser creada a l’any 1990 a suggeriment del rei Juan Carlos a un grup d’empresaris per a promoure la innovació tecnològica.

El patronat de la Fundació està presidir pel rei, i formen part del mateix membres de l’aristocràcia, diferents grans empreses (Telefónica, Repsol, La Caixa, Mercadona…) i la regidora d’ocupació, societat, informació, innovació de l’Ajuntament de València Beatriz Simón.

Des de Compromís no entenem com l’ajuntament ve aportant des de l’any 2001 aportacions anuals de 18.030€, es a dir un total de 234.390€, a una fundació que no aporta res als ciutadans, amb l’únic objectiu de que la regidora Simón puga assistir a les reunions del patronat i codejar-se amb l’alta societat madrilenya a compte dels valencians.

Consol Castillo: Es vergonyós que a la Junta de Govern Local aproven la pujada de taxes municipals i al mateix temps l’aportació de 18.030 € a una fundació presidida pel rei Juan Carlos. Els antecedents de les relacions comercials de l’Ajuntament de València amb fundacions presidides per membres de la família reial són preocupants per les seues conseqüències penals i per a les butxaques dels valencians”.

Des de Compromís reclamem l’eixida immediata de l’Ajuntament de València del patronat de la Fundació COTEC, ja que considerem immoral aquest tipus de despeses supèrflues en un període de crisi econòmica, pujada d’impostos als ciutadans i  retallades en els serveis bàsics.