Ribó: “Natzaret veu com tots els anys la Fórmula 1 dificulta de forma greu la seua mobilitat. El mateix barri ha hagut de veure com la línia de tramvia T2 que anava a comunicar-lo amb el centre s’ha deixat aturada per manca de diners.”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha presentat un conjunt de preguntes a l’Ajuntament a fi de conèixer per quins motius s’incompleixen de forma sistemàtica els compromisos que les diferents autoritats prenen amb els representants veïnals de Natzaret per a millorar la pèssima situació urbanística, de comunicació, etc. del barri, “el gran oblidat en els somnis megalòmans de l’alcaldessa Barberà”.

Ribó ha explicat que “fa més de nou mesos una comissió de veïns del Carrer Francisco Falcons es reuniren amb el regidor d’Urbanisme i el director general d’Infraestructures de la Conselleria per a reivindicar l’obertura del final d’aquest carrer. En l’esmentada reunió es va arribar a l’acord de l’apertura del carrer. Francisco Falcons a partir de setembre de l’any passat. Estem en abril i res d’aquesta promesa s’ha dut a la pràctica obligant als veïnat a fer un mural reivindicatiu”.

Un tema semblant és el tema de l’antiga fàbrica d’oli de soja, Moyresa, que tants problemes i males olors donà al barri i què després de molts anys de lluita veïnal. “La fàbrica està aturada però del compromís de la seua demolició l’Autoritat Portuària sembla haver-se oblidat totalment. Mentrestant es succeeixen els robatoris i els problemes al voltant d’aquesta empresa avui abandonada”.

Ribó ha assenyalat que “no es pot continuar d’aquesta manera. Natzaret és l’etern damnificat de totes les grans obres i events de la zona marítima. Va perdre la seua horta de la Punta amb les obres per a la instal·lació de la ZAL. Molts anys després de perdre aquests terrenys podem veure com el projecte era exagerat i en gran part innecessari. Passar per l’autopista del Saler i veure pràcticament tots els terrenys sense ocupar així ho demostra. Va perdre tota la seua platja amb les obres d’ampliació del Port i les promeses de millorar alguns dels seus carrers s’han quedat en promesa”.

Natzaret veu com tots els anys la Fórmula 1 dificulta de forma greu la seua mobilitat i deixa el barri mal comunicat. El mateix barri ha hagut de veure com la línia de tramvia T2 que anava a comunicar-lo amb el centre s’ha deixat aturada i sense acabar per manca de diners. Compromís exigeix a l’equip de govern de l’ajuntament de València un pla de millora de les condicions de vida i habitabilitat del barri. En un moment en què s’acaba de cedir la Dàrsena del Port a l’Ajuntament, éste no pot continuar oblidant-se d’un barri de la façana marítima com a vingut fent fins ara amb Natzaret.