Consol Castillo, regidora de Compromís “Ja fa tres mesos que l’Alcaldessa Barberá va anunciar que el Ministeri estava a punt de cedir la dàrsena a l’Ajuntament, i encara no sabem res del tema. Des de que el Partit Popular va arribar al govern de l’Estat, l’Alcaldessa s’ha quedat muda.”

Compromís per València reclama una solució definitiva i immediata per a la dàrsena del port de València. Segons les seues pròpies paraules, la Sra. Barberá esperava rebre la dàrsena abans de l’estiu. Per a Consol Castillo, regidora de Compromís, “És una burla a la ciutadania el sainet que ha muntat Barberà amb aquest tema. Totes les promeses fetes per l’Alcaldessa sobre els terminis de cessió han quedat en paper mullat. Ara que totes les administracions que intervenen estan en mans del Partit Popular no hi hauria d’haver cap impediment per tal que es posaren d’acord i feren efectiva una promesa feta a tots els ciutadans i ciutadanes de la nostra ciutat, com és que la dàrsena ha de pertànyer a la Ciutat”.

A més, en la primera reunió de renovació del Consorci València 2007 s’aprovà un pressupost de 23 milions d’euros per a 2012. “Per a fer què?”, es pregunta Consol Castillo, qui afegeix “Ni s’ha rehabilitat la llotja de pescadors, ni hi ha cap solució per als coberts, res sobre els usos de les antigues bases de la Copa de l’Amèrica, la terminal de creuers per acabar quan ja ha acabat la temporada… En definitiva, tot un seguit de promeses incomplertes”.

L’única variació que hem vist és el nomenament de noves persones, de l’entorn del Partit Popular, que segueixen aplicant les mateixes polítiques de cara a la galeria però d’esquenes a la ciutadania de València, que paga i no veu resultats. Per a la regidora de la coalició valencianista, ecologista i d’esquerres “Fins ara, tres mesos després del seu nomenament no sabem què ha fet el Senyor Pablo Landecho, cap de gabinet de l’exPresident de la Generalitat Francisco Camps, i nou director general del Consorci”.

Al juliol s’oferia la Marina de València a les grans constructores. Ara es vol promoure l’ampliació de la marina per a afavorir la creació d’una seu d’empreses per a la reparació de iots. “Existeix alguna proposta concreta o Barberà juga a despistar, com ens té acostumats als ciutadans de València?”, s’ha preguntat Consol Castillo.