Consol Castillo, regidora de Compromís, i Sergi Campillo, portaveu de Compromís en la Comissió per a la regulació de la utilització de l’espai públic per a l’oferiment i demanda de serveis sexuals, han presentat hui en roda de premsa les propostes de Compromís per a revitalitzar el barri de Velluters.

En concret, les nostres propostes es basen en quatre grans punts:

Mesa per la convivència del barri, on estarien representats tots els agents socials implicats en la convivència al barri: l’associació de veïns del barri, les dones que exerceixen la prostitució, l’Ajuntament de València (govern i resta de grups oposició), l’associació de comerç del centre històric, les ONG que treballen amb les dones prostitutes i tots aquells agents que vulguen participar.

Pla contra el tràfic de drogues: una de les principals queixes dels veïns. Es basaria en una resposta policial (local i nacional) i també a través del Pla Municipal de Drogodependències de l’Ajuntament (amb un subprograma específic per a Velluters).

Pla de reactivació econòmica: a través d’una mesura molt concreta: tots els baixos comercials que ara mateix estan tancats i que són propietat d’AUMSA es posarien a disposició d’emprenedors i xicotets empresaris que vulguen muntar un negoci a canvi d’un lloguer molt reduït o fins i tot, sense lloguer fins que l’empresa tinga beneficis.

Pla Integral de reinserció sociolaboral de les dones que volen deixar la prostitució: si a les dones no els oferim una eixida a la prostitució, el problema no acabarà.

Per a finalitzar, en paraules de Consol Castillo, “una ordenança merament punitiva no solucionarà el problema, com no ho ha fet ni a Madrid ni a Barcelona. Per tant, hem d’apostar per solucions valentes i alternatives per a revitalitzar el barri de Velluters.”