Ribó: “la legislatura vindrà marcada pel deteriorament de la situació econòmica, l’augment de l’atur i l’exclusió social, la desfeta del bipartidisme i la consolidació de les opcions ciutadanes com Compromís front al dictat dels mercats”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha valorat molt positivament el primer any de Compromís en l’Ajuntament de València perquè amb la nostra presència i treball, més enllà de portar la veu dels milers de ciutadans que ens van donar la seua confiança, hem contribuït, amb aquest impuls ciutadà, a “obrir portes i finestres, a fer visibles els qui fins ara havien estat invisibles, a modernitzar un Ajuntament que s’havia esclereotitzat i s’havia quedat anclat en el segle XIX, a fer-lo més transparent”.

Ribó ha posat com a exemple la renúncia als privilegis típics de règims no democràtics com l’ús del cotxe oficial, que des d’un primer moment vam exercir els regidors del Compromís. O la denúncia del nostre grup al privilegi de la senyora alcaldessa, que porta 20 anys, amb el cotxe particular seu al garaig públic de l’Ajuntament, “com a mostra de la confussió entre allò públic i allò privat”.

El portaveu del Compromís també ha fet especial èmfasi en la denúncia de tots els casos de corrupció que “curiosament sempre afecten a l’entorn del Partit Popular en la ciutat de València i, en especial, a Rita Barberà, com el cas Emarsa, el cas Nóos, Gürtel i altres, que, a banda de les implicacions legals, taquen el nom de la ciutat i demostren, a totes llums, l’esgotament del projecte de ciutat de l’actual equip de govern”.

Ribó ha reivindicat el paper de Compromís en l’Ajuntament de València com a “corretja de transmissió dels moviments ciutadans que volen plantar-li cara al bipartidisme, al sistema de partits del segle XX, que no ens estan abocant a una crisi de representació. Només amb plantejaments nous, des d’una òptica ciutadana podrem eixir del carreró sense eixida on ens trobem. I això és el que volem fer en València la gent de Compromís”.

El portaveu de Compromís ha destacat també, com a línia de treball durant aquest any, la mobilitat urbana i la sostenibilitat de les polítiques públiques. En aquest sentit, ha assenyalat que la legislatura vindrà marcada pel deteriorament de la situació econòmica, l’augment de l’atur i l’exclusió social, la desfeta del bipartidisme i la consolidació de les opcions ciutadanes com Compromís front al dictat dels mercats i l’oligarquia dels qui porten manant en la ciutat de València durant 20 anys”.