Consol Castillo i Josep Maria Pañella visiten diverses galeries d’art contemporani de València i demanem accions decidides per impulsar el seu paper en moments d’extrema dificultat com l’actual

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, i el diputat del Compromís, Josep Maria Pañella, han visitat durant aquesta vesprada diverses galeries d’art contemporani de València, membres de l’Associació de Galeries de la Comunitat Valenciana, per mostrar el seu suport a la tasca fonamental i imprescindible de les galeries en favor de la promoció de l’art i la innovació, en contraposició al desprestigi imparable de l’IVAM. Castillo i Pañella han recordat, en el dia internacional dels Museus, que “els museus, juntament amb les galeries, han de ser motors del mercat de l’art i de projecció de la ciutat i els seus artistes. Un fet que actualment en València no succeeix pel nepotisme, la mala programació i el despilfarro de l’IVAM i la manca de recursos públics per ajudar a la indústria cultural de les galeries i els artistes visuals”.

Tant Pañella com Castillo han reclamat a les administracions autonòmica i municipal mesures actives perquè les galeries d’art contemporani puguen sobreviure a les dificultats que estan travessant. “Sense galeries d’art, no hi ha mercat d’art i, per tant, els nostres creadors i artistes visuals acaben per trobar-se més dificultats professionals per consolidar carreres de prestigi”. Castillo ha recordat que aquesta setmana l’alcaldessa de València va presentar InnDEA, com a fundació per a la promoció i la innovació de la ciutat de València, i en cap moment va citar el disseny i la creació artística com a vies de creixement de la ciutat; “tampoc ens extranya”. La regidora del Compromís ha recordat experiències com Berlin, Lyon o Amberes, on el disseny industrial, l’art contemporani i la innovació urbana són elements de dinamització econòmica i promoció turística. Per això, reivindiquem el paper de les galeries contemporànies de València com a motor econòmic i com a eina imprescindible sobre el que construir una projecció de la ciutat. “Front al desprestigi de l’IVAM, com a motor de l’art contemporani, demanem el relleu de Consuelo Ciscar i una aposta decidia per les galeries d’art contemporani. Una aposta per la cultura i l’art contemporani és una aposta per una ciutat oberta, moderna i una aposta de creixement urbà i econòmic”.