Ribó: “el Secretari d’Estat de Seguretat va enviar una circular afirmant que cal minimitzar el catàleg d’autoritats que han de contar amb servei de protecció per raó exclusiva del càrrec que ocupen”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha demanat a l’alcaldessa Barberà que elimine d’immediat el servei d’escoltes als regidors del Partit Popular de l’Ajuntament de València, atenent els criteris de la Secretaria d’Estat de Seguretat, del Ministeri d’Interior, com a mesura d’austeritat i exemple a la ciutadania.

El portaveu del Compromís ha recordat que el seu grup ja va presentar una moció en el ple ordinari de gener exigint la retirada dels escoltes als regidors del Partit Popular de l’Ajuntament de València quan la inmensa majoria dels ajuntaments espanyols (Madrid, Barcelona, etc), inclosos molts dels ajuntaments bascos, ja l’han retirat.

Ribó ha explicat que “el passat 30 de març el Secretari d’Estat de Seguretat va enviar una circular afirmant que calia establir un nou marc regulador per a la prestació dels serveis de protecció que optimitze la utilització dels serveis públics”. Amb aquesta finalitat es diu textualment, en aquesta circular, que “cal minimitzar el catàleg d’autoritats que han de contar amb servei de protecció per raó exclusiva del càrrec que ocupen”. Qualsevol ciutadà ben informat pot entendre que “si s’eliminen aquests serveis de protecció als regidors de municipis com Vitoria, capital política del País Basc, no té cap sentit mantenir la seguretat als regidors del PP en València”.

Per a Ribó “els senyors del PP de València ja no tenen cap excusa”. Per això, Compromís reitera que “és un privilegi injustificable que es mantinguen escoltes per als regidors. Els escoltes són un privilegi perquè en la pràctica es comporten com assistents, molts pareguts als que empraven els oficials de l’exèrcit en temps de Franco. Són assistents que esperen amb el cotxe a l’eixida de fer esport o a l’eixida de la perruqueria, que van a buscar els fills a l’escola o a la discoteca si són adolescents… I tot açò es fa en un moment en què les reduccions i retalls a l’ajuntament en neteja, enla EMT, en assistència a persones amb discapacitats etc. està patint uns problemes laborals i socials intolerables”.

El portaveu del Compromís ha assenyalat que “amb aquest privilegi poden afirmat que per als regidors del PP, val tot. I per a la resta de ciutadans, la majoria, res. Li exigim a l’Ajuntament de València que per dignitat, per honradesa i també per a donar un poc exemple en estos temps de crisi, acabe amb una pràctica que escandalitza a la majoria de la població valenciana”.