Castillo: “Alberto Català menteix quan afirma que Fira València està inscrita en el Registre d’Associacions, quan ell sap que està en el Registre Oficial de Fires Comercials, que depèn de la Conselleria d’Indústria i Comerç (Decret 40/1998)”.

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, ha exigit este matí a l’alcaldessa Barberà que investigue les presumptes irregularitats en la gestió del certamen EXPOJOVE, ja que alguns empresaris ens han fet arribat queixes per comportaments més que dubtosos i poc regulars que es produeixen cada any en la gestió dels espais pel que respecta a les atraccions de fira.

Segons Compromís, el pagament del lloguer dels espais per a les atraccions de fira no s’ha fet a través de factura oficial. De fet, hi tenim proves documentals en el Grup Municipal. Això, a més, ens dificulta saber la xifra exacta de la gestió d’aquests espais, però pel que ens comenten aquestes mateixes fonts estaríem parlant aproximadament de 60.000 euros de recaptació que els empresaris de les atraccions firals haurien pagat a un tal Alberto Martínez, per instal·lar les seues casetes o atraccions en Expo Jove.

El preu que hauria recaptat Alberto Martínez és aproximadament de 19€ per metre quadrat a les atraccions de fira. Cal tindre en compte, a més, que Alberto Martínez no està relacionat laboralment amb Fira València, però que és el propi Alberto Martínez qui acaba per decidir el lloc que ocupen, sobre el plànol, les atraccions de fira en Expojove.

Des de Compromís li demanem a l’alcaldessa de València que pose ordre en Expojove i investigue aquestes irregularitats, sobretot perquè el nom que queda en entredit és d’Expojove i el mateix Ajuntament, que és el seu promotor.

En aquest sentit, Consol Castillo ha emplaçat al nou director general de Fira Valencia, Enrique Soto, a investigar on han anat a parar eixos diners, aproximadament uns 60.000€, que ha gestionat Alberto Martínez.

D’altra banda, Consol Castillo ha criticat durament el president del Comitè Executiu de Fira València, Alberto Català, per haver permès aquesta situació i, sobretot, per no lliurar a la Sindicatura de Comptes la informació que li havia demanat, segons s’ha publicat en diversos mitjans de comunicació.

“Català és un mentider i, a més, convertirà en mentidera l’alcaldessa si no el desautoritza. El senyor Català, com a president del Comite Executiu de Fira Valencia, ha manifestat que la Fira està inscrita en un el Registre d’Associacions, quan ell sap perfectament que mai es va procedir a la inscripció de la Fira com a Associació d’Utilitat Pública, sinó que està en el Registre Oficial de Fires Comercials de la Comunitat Valenciana, que depèn de la Conselleria d’Indústria”, ha manifestat Castillo, en virtut del Decret 40/1998, articles 8 i 9.

Castillo troba intolerable fer pretendre que la fira siga una associació, per tal d’escapar-se del control de la fiscalització de la Sindicatura de Comptes i s’ha preguntant si no és aquesta una estratègia per a amagar tota la seua gestió.

La regidora del Compromís ha afirmat que “les declaracions de Català han estat ràpidament desmentides per la Sindicatura i, per això, li exigim a l’alcaldessa Barbera que, en tant que presidenta del patronat de Fira València i si vol complir amb la legalitat, li ordene a Alberto Catala que lliure la documentació requerida per la sindicatura i que si no ho fa que el cesse immediatament”.