La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, ha criticat durament l’alcaldessa de València per no publicar les convocatòries de Taules de Solidaritat, amb què es subvencionen des de fa més de 15 anys els projectes de caràcter social en els barris de la ciutat de València.

Consol Castillo ha explicat que en anys anteriors la convocatòria tenia lloc entre els mesos de juny i setembre, tot a més tardar, i “ens agradaria que l’alcaldessa explicara si són certs els comentaris que, entre moltes les diverses entitats que aspiren a les ajudes de les Taules de Solidaritat, circulen i que apunten a que ho deixaran córrer aquest any”.

La regidora del Compromís ha explicat que “si finalment tota aquesta sensació que corre entre les diverses entitats i Centres Municipals de Servicis Social fóra certa, faria que moltes associacions es quedaren sense finançament per projectes d’intervenció social, per la mala gestió de l’equip de govern i per no considerar aquesta programa com una prioritat.

Castillo ha informat que “les Taules de Solidaritat compten amb representació permanent de les delegacions municipals de Benestar Social i Integració i Policia Local, així com de membres d’associacions o entitats de caràcter social, cívic i cultural de l’àmbit territorial corresponent a cada centre municipal de Servicis Socials. Hi ha un total d’onze Taules de Solidaritat, segons la zona d’actuació de cada un dels centres municipals de Servicis Socials del municipi de València”.

Els programes de les Taules de Solidaritat tenen un caràcter preventiu i dirigeixen la seua actuació a les persones o grups en situació de vulnerabilitat o risc d’exclusió. Des de les Taules de Solidaritat s’estan duent a terme activitats d’informació, orientació, promoció i prevenció, a través de projectes presentats i realitzats per les entitats participants i relacionats amb diferents sectors d’intervenció: dona, infància i joventut, tercera edat, desocupats de llarga duració, immigrants…

La regidora del Compromís ha explicat que “poden sol·licitar estes ajudes aquelles entitats pertanyents a alguna de les Taules de Solidaritat i que acomplisquen els requisits legals i administratius que s’estableixen en la convocatòria que anualment realitza l’Ajuntament de València, però que enguany encara no s’ha publicat”.