Compromís per València condemna els comentaris racistes i xenòfobs fets a través de les xarxes socials per part de la regidora d’Empreniment i Agricultura del govern municipal Cecilia Herrero.  La portaveu de la formació valencianista Papi Robles insta a Catalá a cessar de manera immediata a esta regidora, “no podem mirar cap a un altre costat, el racisme i l’odi no caben en una societat democràtica. No podem permetre que a la nostra ciutat es facen estes afirmacions i queden impunes”. També ha advertit que “des de Compromís no anem a  parar en denunciar-ho, tot i les amenaces com la que va llançar Herrero en el Ple municipal contra els partits de l’oposició”.

Compromís per València amplia la denuncia a la regidora d’ultra dreta Cecilia Herrero davant la Fiscalia de Delictes d’Odi després de trobar més missatges racistes i xenòfobs com el que va publicar contra l’activista pels drets humans i exdiputat de l’Assemblea de Madrid Serigne Mbaye fa uns dies. La regidora Lucía Beamud ha llegit alguns d’estos comentaris com “Tanta reconquista para acabar pagándoles la invasión a los moros” o “Asco. Son salvajes. Fuera África de la Europa civilitzada”. Per a Beamud “no ens cal fer cap pensaeta com les de l’alcaldessa, nosaltres tenim clar que esta dona és una racista i no només pel seu comentari contra un activista dels drets humans sinó per l’historial que té a les seues xarxes socials”.

La portaveu de Compromís Papi Robles considera que “no podem abaixar el cap davant d’una regidora que és explícitament racista i feixista. No podem permetre que des del govern d’esta ciutat es facen estes afirmacions i atacs i queden impunes”. Robles recorda que en l’últim Ple municipal el PP va aprovar una moció alternativa per tal de no cessar a esta regidora de Vox com demanava Compromís: “En esta moció aprovada pel govern es deia que no s’anaven a consentir actituds racistes en la ciutat de València. Per tant, la senyora Catalá té una decisió a prendre i està tardant. Fa ja 4 dies tard en cessar a esta regidora. No podem permetre que les mans d’una persona obertament racista i feixista, a la qual fins i tot li han tancat un compte en les xarxes socials per afirmacions com estes, pose les mans en el govern de la nostra ciutat. València és un referent de ciutat acollidora i diversa, i la senyora Herrero no la pot representar”.

La portaveu de Compromís assegura que “quan escoltem parlar de regeneració democràtica va d’açò. Va de no permetre que hi haja persones en cap govern , ni que representen a cap institució, que fan estes afirmacions”. I adverteix que “des de Compromís no anem a parar malgrat les seues amenaces. No anem a consentir que en cap espai democràtic es facen estes afirmacions”.