La portaveu de Compromís per València Papi Robles ha felicitat “a la ciutat que som, perquè la Capital Verda Europea és un reconeixement a la ciutat que hem construït entre totes i tots”. Robles ha volgut destacar així el paper de les entitats veïnals d’esta ciutat, els agents socials, les universitats, etc. que, amb la contribució també de Compromís i del govern de Joan Ribó, han fet possible este guardó “que és fruit d’un treball col·lectiu molt important per avançar en un model de ciutat que aposta per la sostenibilitat: la mobilitat sostenible, la infraestructura verda, la recuperació de l’espai públic per a les persones, les accions de lluita contra el canvi climàtic… En definitiva, hem impulsat València cap a una ciutat amable, verda i saludable”. En este sentit, Robles ha lamentat que el govern municipal de PP i Vox no haja donat espai a la participació ni de les entitats ni tampoc dels grups de l’oposició en la preparació de les activitats que conformen el programa de la Capitalitat. “Tot s’ha fet a porta tancada, no s’ha convocat l’òrgan de participació ciutadana que és el Consell de Medi Ambient i només ens ha convocat als grups municipals a una única ocasió a la Comissió de Seguiment de la Capitalitat Verda Europea fa escasses setmanes amb el programa fet.

Per això, li volem recordar a Catalá que la Capital Verda Europea no és una marca personal, sinó que és un gran assumpte de ciutat. Això no va d’una marca turística, va d’un compromís ferm amb un model de ciutat”. En canvi, com ha denunciat Robles, “el model de ciutat que està imposant Catalá amb les seues actuacions és tot el contrari: més cotxes, menys verd, més asfalt i més contaminació”. De fet, ha criticat que “l’alcaldessa governa amb un grup d’extrema dreta, negacionista del canvi climàtic, que ha rebutjat en reiterades ocasions la Capitalitat Verda Europea, fins i tot este matí ni el tinent d’alcalde de Vox ni cap dels seus regidors ha assistit a la jornada inaugural. És menyspreu clar a la ciutat”.

Tot i això, Papi Robles ha assegurat que  “des de Compromís anem a posar per damunt la responsabilitat cap a esta ciutat i anem a defensar que la Capital Verda Europea és un repte de futur per tal que València continue sent un exemple encoratjador per a la resta del món del desenvolupament d’una ciutat verda, amable i saludable, lluita contra el canvi climàtic”.