La regidora de Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello, ha presidit la inauguració de l’exposició filatèlica sobre l’aniversari de la mort de Vicente Blasco Ibáñez. La col·lecció, que organitza la Societat Valenciana de Filatelistes, es troba exposada al Saló de Cristall de l’Ajuntament fins el pròxim divendres 22 de febrer.

«Hui hem inaugurat al Saló de Cristall de l’Ajuntament una exposició realment interessant sobre Vicente Blasco Ibáñez, una figura importantíssima per als valencians i valencianes, fins i tot en el món de la filatèlia», ha assegurat la regidora de Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello. «Esta nova col·lecció dona continuïtat a una altra exposició que es va celebrar fa aproximadament un any i mig, amb motiu de la celebració de l’aniversari de la seua mort», ha afegit.

L’exposició organitzada per la Societat Valenciana de Filatelistes estudia la memòria i la figura de l’escriptor, novel·lista i polític Vicente Blasco Ibáñez, a través d’emissions filatèliques així com el seu ús postal. En l’exposició, que consta de sis col·leccions, es poden trobar vinyetes, personatges coetanis, cartofília de les seues obres, habilitacions republicanes, emissions i estudis postals de segell, així com marcofília i altres categories filatèliques. «Animem a tothom que vinga a visitar esta exposició, que aporta moltes llums sobre Blasco i la seua polifacètica vida», ha expressat Gloria Tello.

De la mateixa manera, el president de la Societat Valenciana de Filatelistes, Vicente Baixauli, ha destacat que «la figura de Blasco Ibáñez va servir per a situar a València en el mapa durant el segle XX», així com que és «l’autor més traduït de la història d’Espanya des de Miguel de Cervantes».

«A través de la missió d’estudiar la seua correspondència, hem arribat a conéixer un Blasco Ibáñez desconegut per al gran públic; com per exemple la seua faceta d’impulsor del cinema, ja que moltes de les seues novel·les es van rodar a Hollywood amb artistes reconeguts com Rita Hayworth, Greta Garbo o Rodolfo Valentino», ha explicat Vicente Baixauli.