La regidora de Desenvolupament Sostenible i Turisme, ha inaugurat la sisena trobada Urban Tourism Trends, que, amb el títol «Turisme de natura a la ciutat? Reptes i oportunitats», està organitzat per la Fundació Turisme València. Així mateix, el regidor de Govern Interior i de la Devesa-Albufera, Sergi Campillo, ha presentat l’acte, junt al subdirector d’Informatius d’À Punt, Ximo Ferrandis, en el qual han participat diferents experts del sector turístic a nivell local, nacional i internacional.

«Esta jornada ens permetrà generar idees per a la conservació dels nostres espais naturals, ja que el model turístic ha de ser sostenible amb estos recursos», ha assegurat la regidora de Desenvolupament Sostenible i Turisme, durant la inauguració de l’esdeveniment. «València té una oportunitat única de posar en valor els seus recursos naturals: l’horta, les platges, el Parc Natural de l’Albufera, el llit del Túria…», ha afegit.

El regidor de Govern Interior i de la Devesa-Albufera, Sergi Campillo, ha assegurat que «conservar els espais naturals no és només un deure moral, sinó que pot i deu ser un motor de desenvolupament per a les poblacions locals». A més, ha asseverat que «el turisme de naturalesa per sí ha de ser sostenible i inclusiu».

Així mateix, Campillo ha fet referència al Parc de Capçalera i al Parc Natural del Túria, connectats pel Jardí del Túria, «un dels més grans d’Europa». «València té unes condicions espectaculars per a desenvolupar un turisme de naturalesa, una modalitat ben valorada, sobretot, pels habitants d’Europa Central i del Nord», ha afirmat.

La tercera edició del Urban Tourism Trends ha començat amb la conferència «Reconéixer i valorar els productes i serveis en les àrees protegides, marca Natural.PT», a càrrec del cap de Gabinet de Valorització de les Àrees Classificades de la Naturalesa i Boscos de Portugal, Joao Farinha.

A continuació, s’ha celebrat la taula redona «Turisme de naturalesa a la ciutat? Reptes i oportunitats de València», moderada pel responsable del Producte Naturalesa en la Fundació Turisme València, David Gómez, i en la qual han participat el director del Bioparc, Luis Ángel Martínez; el director del Oceanogràfic, Eduardo Nogués; la cap de secció d’Ús Públic del Servici Devesa-Albufera, Amelia Quintana; el delegat de SEU/BirdLife en la Comunitat Valenciana, Mario Giménez; i el responsable de Visit Albufera, Jaume Dasí.

Es tracta de la sisena jornada del fòrum Urban Tourism Trends, organitzat per la Fundació Turisme València, i que aprofundix en diferents qüestions relacionades amb el sector turístic, com la creació i valor de la destinació, les claus per al desenvolupament de les destinacions intel·ligents, la digitalització del màrqueting de destinacions, i la sostenibilitat i la governança en el turisme, entre altres temes.