Les activitats lúdiques i didàctiques programades per a celebrar el Dia Universal de la Infància tindran lloc dissabte en la plaça de la Mare de Déu de les 10.00 a 14.00 hores. La regidora de Serveis Socials, Consol Castillo, ha presentat este matí els actes programats, amb motiu de la celebració d’este dia, que es commemora el dia 20 de novembre. També han assistit representants de les entitats que participen: Amnistia Internacional, Entreculturas, Jóvens i Desenvolupament, Cau d’Infants, FANUCOVA, Save the Children, Unicef, ACNUR, Fundació ANAR, APNADAH i Associació AVAF. La regidora ha explicat que «en esta jornada lúdica i didàctica, els protagonistes són els xiquets i xiquetes, però no cal oblidar a aquells que no tenen la sort de poder gaudir d’este dia».

Amb este acte es commemora la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets dels Xiquets i Xiquetes, aprovada en 1989. Castillo ha fet referència a este succés per puntualitzar que «este dia és per a recordar el major avanç per part de la humanitat en matèria de drets humans per a xiquets, xiquetes i jóvens, també per a donar visibilitat social als drets de la infància i sensibilitzar la comunitat sobre la importància de reconéixer que els nostres menors són ciutadans i ciutadanes de ple dret». «Per este motiu,  hem d’impulsar el seu benestar com a un objectiu prioritari», ha afegit.

La regidora ha destacat que «cal conscienciar la ciutadania de la situació de violació de drets en la qual es troben alguns menors. Per este motiu, hem de treballar per corregir estes situacions». «Hem avançat molt, però hem de continuar treballant per millorar el compliment dels drets dels xiquets i xiquetes, desenvolupant espais per a la seua participació i per al foment de la igualtat d’oportunitats», ha insistit.

Alguns dels representants de les associacions també han participat en este acte per agrair a l’Ajuntament el treball que està fent en este àmbit. En representació de l’Associació AVAF, Francisco González ha puntualitzat que «els menors són subjectes de ple dret». D’altra banda, en nom de Save the Children, Rodrigo Hernández ha recordat que «hi ha molts xiquets i xiquetes que es troben en situacions de migració per a intentar viure dignament, per això hem de tindre una mirada atenta en un tema com este que necessita suport».

També ha participat en representació de la Fundació Entreculturas, Cecilia Villarroel, que ha insistit que «hem de prendre decisions contundents per entendre la situació dels menors que es troben en situacions de vulnerabilitat». Així mateix, en nom de la Fundació Anar, Ana Sánchez ha convidat tota la ciutadania a «participar en esta jornada lúdica amb activitats que cada entitat ha preparat per a passar un matí de diversió i celebració».

Per a finalitzar la presentació d’este dia, dos alumnes del col·legi Som Escola, Marta i Adrià, han parlat en representació dels xiquets i xiquetes per a transmetre que els més xicotets també tenen dret a «jugar, divertir-se, una bona alimentació, una bona educació, una llar digna, benestar i ser allò que han somiat».