“Recolzar el poble sahrauí en la seua justa lluita contra l’expansionisme i l’agressió marroquina, així com en el seu dret a l’autodeterminació, i recolzar les iniciatives tendents a una solució justa, pacífica i duradora del conflicte que viu” són alguns dels compromisos que ha adquirit hui l’Ajuntament de València en el Protocol d’Agermanament Solidari amb la República Àrab Sahrauí Democràtica.

L’alcalde Joan Ribó ha signat hui este document, en representació dels valencians i valencianes ”per a aconseguir i mantenir l’harmonia, l’amistat i la solidaritat entre els pobles, així com per a la vinculació d’ideals i interessos comuns que ha de redundar en el millor dels béns espirituals i materials”.

Entre els objectius d’este text també es troben el de cooperar en el desenvolupament de les relacions socioculturals, econòmiques i turístiques del poble sahrauí, així com la posada en marxa d’activitats que fomenten les relacions i la solidaritat que ha d’inspirar els comportaments de la ciutadania “aprenent a compartir i adoptar els instruments disponibles per a solucionar problemes que, encara que comuns, es desenvolupen en contextos diferents”.

La vigència d’este pacte d’agermanament vindrà determinada per la voluntat de respectar els principis establits per la Federació Municipal de Ciutats Unides, que demà es donaran cita en la Conferència de Ciutats Solidàries amb el Poble Sahrauí, un congrés organitzat per la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació i la Federació d’Institucions i Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí.

L’alcalde de València, Joan Ribó, acompanyat de la regidora de Cooperació al Desenvolupament i Migració, Neus Fábregas, participarà en l’obertura d’esta trobada en la qual manifestarà “ la nostra societat no pot oblidar les causes justes, que no han de caure en l’oblit perquè açò significaria convertir-nos en complices de la injustícia i de la vulneració de drets”.