Amb motiu del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra a les Dones, que se celebra cada 25 de novembre, i dins de la programació de l’Igual-ment Fest, l’alcalde Joan Ribó ha pronunciat hui el ban municipal de rebuig de la violència contra les dones a l’hemicicle municipal. A l’acte, que ha inclòs un minut de silenci per les víctimes, s’ha reconegut el treball de dos persones i dos entitats de la ciutat en l’atenció, prevenció i sensibilització contra la violència de gènere.

“Estem davant d’un problema molt seriós que sabem que no podem abordar a soles, ho hem d’abordar d’una forma conjunta amb totes les associacions i entitats implicades. És una tasca de tots, que hem d’impulsar perquè es respecten els drets de les dones”, ha exposat l’alcalde Joan Ribó a l’entrada a l’hemicicle. “Lamentablement, nàixer dona en esta societat encara és motiu per a patir més violència i discriminació”, ha destacat la regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Isabel Lozano.

“L’Ajuntament de València està fent un esforç i té un compromís per a lluitar contra eixa realitat i, per això, ens hem adherit al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, que suposa assumir més de 50 mesures concretes en la prevenció, la sensibilització i l’atenció a dones víctimes”, ha dit Lozano, qui ha recordat la tasca del Govern de la Nau per fer arribar la perspectiva de gènere a tota l’administració local i el treball desenvolupat pel grup Gama de la Policia Local de València en l’atenció a dones víctimes.

A més, Lozano ha subratllat la importància d’assenyalar el masclisme, tal com diu la campanya de sensibilització d’enguany, ja que és responsabilitat col·lectiva denunciar les situacions de la vida quotidiana on estiga present eixa violència contra les dones. En eixe objectiu, la regidora ha recordat que “els hòmens també són fonamentals”.

A l’acte institucional s’ha distingit el treball fet per la igualtat i contra la violència masclista de l’activista Maria Ángeles Bustamante, el jutge de violència de gènere José María Gómez Villora, les associacions Alanna i Villa Teresita. Un acte que ha tingut com a mantenidor a l’alcalde de Pinedo, Josep Gimeno, que va frenar una agressió masclista el passat mes de març i que ha comptat amb la presència dels membres de la corporació i de representants de diferents administracions.

A la lectura del ban, que ha tingut lloc després del minut de silenci en record a les víctimes de la violència de gènere, l’alcalde ha remarcat la importància de treballar conjuntament amb iniciatives privades, associacions de barris, col·lectius diversos i societat civil. “Cada veí i veïna d’esta ciutat ha de comprometre’s a no ser còmplice de cap conducta masclista o de menyspreu cap a les dones”, ha dit Ribó.

“Estos atemptats contra els drets fonamentals de les dones no respecten fronteres ni edats, no coneixen religions ni classes socials. Elles, pel simple fet d’haver nascut dones, són susceptibles d’acabar sotmeses a tots els graus de perversitat imaginables. Perquè, per desgràcia, massa freqüentment, encara es confon dona amb objecte”, ha destacat Ribó, qui ha conclòs el ban amb la necessitat d’aconseguir el propòsit de terminar amb la violència contra les dones.

Al mateix temps, la portaveu del Govern municipal, Sandra Gómez, ha dit en la roda de premsa de la Junta de Govern Local que “l’Ajuntament prioritzarà la cerca d’un espai i d’un lloc dins de la Relació de Llocs de Treball perquè les funcionàries —tant locals com autonòmiques— víctimes de violència de gènere que vulguen canviar de domicili per eixe motiu puguen fer-ho”. Tal com ha aprovat la Junta hui, l’Ajuntament de València s’ha adherit a l’acord marc de la Generalitat i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) sobre mobilitat entre les administracions públiques per raó de violència de gènere.

L’Ajuntament de València, tant a la ciutat com als Pobles, també s’ha adherit a la lluita per l’eliminació de la violència contra les dones mitjançant una pancarta que s’ha penjat a les diferents institucions de la ciutat. Una iniciativa que reclama la fi de la violència masclista i que recorda la importància de commemorar este dia.