Amb l’obertura de l’Ajuntament de València a la ciutadania i a milers de turistes el Saló de Cristall s’ha convertit en un enclavament molt visitat. Precisament per aprofitar esta circumstància, el regidor de Cultura Festiva i president de la Junta Central Fallera, Pere Fuset, ha anunciat que per segon any consecutiu s’hi exposaran els ninots indultats de les Falles d’enguany. “És un espai perfecte per posar en valor davant milers d’ulls el gran treball que realitza el col·lectiu d’artistes fallers”, ha afirmat.

La iniciativa de la Setmana del Ninot Indultat es va posar en marxa l’any passat i va tindre una gran acollida. Des de demà dilluns i fins divendres, dia 7, els dos ninots indultats per votació popular en la darrera edició de Falles s’exihibiran al Saló de Cristall fins que es traslladen al seu enclavament definitiu, el Museu Faller de València.

Els dos ninots que es podran contemplar esta setmana a la Casa Consistorial són ‘Pescados Amparín’, de l’artista Manuel Algarra per a la falla gran de la comissió Almirall Cadarso – Comte d’Altea, i ‘Aigua Parc’, de l’artista Joan S. Blanch, per a la falla infantil de la comissió Duc de Gaeta – Pobla de Farnals.

“Les persones que visiten el Saló de Cristall podran contemplar l’art que acompanya les Falles i podran fer-se fotos per a difondre-les i que molta més gent conega el gran treball del col·lectiu d’artistes fallers”, ha destacat Fuset, qui ha ressaltat la importància de dignificar la projecció institucional del vessant més artístic de la festa gran de València. Amb eixe objectiu, ha recordat, “els ninots ja porten dos anys exposant-se en un museu molt visitat, en lloc de la carpa on s’amuntegaven abans” i també ha destacat que es compta per fi amb el Gremi d’Artistes per a consensuar les bases del procés amb què se seleccionen les falles municipals i que en este mandat s’ha rehabilitat per complet el Museu Faller “perquè les obres d’art puguen mostrar-se i conservar-se com mereixen”.