L’alcalde, Joan Ribó, i la regidora de Benestar Social, Consol Castillo, s’han solidaritzat amb les reivindicacions del Dia Mundial de la Malaltia de Parkinson, que se celebra cada 11 d’abril, i han acudit a la taula informativa que es troba a les portes de l’edifici consistorial per “col·laborar amb la gent que té esta problemàtica, que és greu, i per descomptat mostrem la disponibilitat de l’Ajuntament per a treballar amb l’Associació Parkinson València, a la qual hem cedit un local al barri de Sant Isidre”, ha anunciat Ribó.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS), va declarar l’11 d’abril com a Dia Mundial de la Malaltia de Parkinson, que és en l’actualitat un dels trastorns neurodegeneratius més freqüents i es calcula que hi ha al voltant de 100.000 afectats a Espanya.

“L’esperança de vida dels qui pateixen Parkinson és cada vegada més elevada, però no solament en esta malaltia, sinó també en altres d’este tipus, com l’Alzheimer”, per la qual cosa, ha continuat l’alcalde, “des de les institucions necessitem donar-los ajuda de molts tipus. Per descomptat, assistència sanitària, però també proporcionar suport a la família i facilitar el coneixement de la malaltia”.

Per la seua banda, Consol Castillo ha destacat la importància de “visibilitzar malalties com el Parkinson, però també les problemàtiques que l’envolten, i que moltes vegades s’amaguen darrere del patiment familiar. Ser conscients de la realitat és el primer pas per tal de fer front a la malaltia”.