La convocatòria del procés de concurrència competitiva per a subvencionar projectes i programacions culturals d’associacions i entitats sense ànim de lucre ha començat hui i es prolongarà fins al divendres 28 d’abril, tal com es va publicar ahir al BOP (Butlletí Oficial de la Província). Per a estes ajudes, creades baix la responsabilitat de la regidora de Cultura, Glòria Tello i que poden rebre també els projectes audiovisuals, l’Ajuntament ha destinat, per segon any consecutiu, 150. 000 euros.

Tello ha recordat que l’any passat, per primera vegada, l’Ajuntament va posar a disposició de les associacions culturals de la ciutat una convocatòria objectiva, reglada, transparent i accessible de la qual se’n pogueren beneficiar 73 agents culturals que portaven “anys oblidats per l’administració” donat que fins a eixe moment no podien optar a ajudes municipals.

Per a Tello, és “una aposta clara per la democratització de la cultura, descentralitzant-la i diversificant-la perquè arribe sobretot a col·lectius i barris amb més difícil accés, i per la seua promoció i dinamització en totes les seues manifestacions”.

Els projectes audiovisuals, inclosos enguany com a novetat, se sumen a les mostres o exposicions d’arts plàstiques; cicles o trobades de música, tallers participatius i divulgatius de temàtica cultural, artesania, arts plàstiques, audiovisuals o literàries; projectes de promoció i divulgació de la gastronomia, cultura popular i tradicions valencianes, així com cicles de conferències i cinefòrums.

“Volem afavorir el foment de programacions i projectes culturals en la nostra ciutat amb esta col·laboració econòmica que respon a la reclamació històrica de molts col·lectius de València que fins l’any passat no podien optar a estes ajudes”, ha conclòs la regidora Tello.