Dins de les activitats de celebració del Dia internacional de la Dona el 8 de març, la regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de València, juntament amb l’Alcaldia del Saler, han organitzat la II Marxa de Primavera de les Dones al Saler. Ambdues entitats conviden a homes, dones, xiquets i xiquetes a participar en esta jornada i “reivindicar la #IgualtatREAL, l’apoderament de les dones i unes vides lliures de violència masclista per a totes”, segons han manifestat des de la regidoria.

La jornada ix a les 10:00 des de la porta del Oceanográfic de Valéncia amb bicicleta en direcció al Saler pel carril-bici, la qual cosa són al voltant de 9 km. Després s’ha organitzat una visita guiada per la Devesa al voltant de les 11:30 hores. A continuació hi haurà una muixeranga, batucada, recital de poesia “Gloria Forts i altres dones fortes” i menjar col·lectiu en l’IES El Saler.

Existeix l’opció d’acudir en transport públic mitjançant la línia 25 de l’EMT que connecta València amb El Saler.

Per a participar en esta Marxa és imprescindible inscriure’s abans del dia 30 de març a les 14:00 hores, per al que cal enviar un correu a [email protected], indicant el nombre de persones, i si es queden al menjar.

L’Ajuntament i l’Alcaldia agraeixen la seua col·laboració a València amb bici, Visit Albufera, Jove Muixeranga de València, Batucada El Saler i IES El Saler.

CRONOGRAMA

10:00 h. Concentració de participants amb bicicleta en el punt d’eixida de València: porta del Oceanográfic. Eixida dels grups pel carril bici en direcció a Pinedo: establiment de grups i de voluntaris-acompanyants (suport tècnic de València amb bici).

10:30 h. Arribada a la Creu de la Conca en la platja de Pinedo. Trobada i agrupament amb el grup dels pobles del Sud.

10:45 h. Continuació cap al Saler.

11:15 h. Arribada en el poble del Saler, al jardí de la plaça de la Demanà i trobada amb les persones del Saler i dels qui arriben directament a aquest lloc. Muixeranga de benvinguda.

11:30 h. Començament del recorregut per les platges del Saler i la Devesa.

13:00 h. Arribada a l’hotel Sidi, muixeranga i retorn per la Devesa cap al Saler. Durant el recorregut, agents mediambientals comentaran els valors naturals i ambientals d’aquest Parc Natural.

13:45 h. Arribada a la IES del Saler: muixeranga, copa i picadeta de benvinguda a càrrec de l’Ajuntament del Saler.

14:00 h. Començament de les activitats en el pati de l’IES: Recital de poesia “Gloria Forts i altres dones fortes” per part del grup Faristol. Menjar col·lectiu popular.

16:30 h. Agrupament de participants per a tornar a València pel mateix itinerari d’arribada.

17:30 h. Arribada a l’entrada del Oceanográfic i fi de la jornada.

Més informació en: facebook.com/alcaldia-el-saler i en el telèfon 96 183 02 95 els dimarts de 8,30 a 14,30h.