El Ple d’este mes d’octubre no comptarà amb una declaració institucional que pretenia reivindicar les inversions necessàries per a la ciutat de València. A pesar del consens entre els 3 grups que donen suport al govern municipal –Compromís, PSPV i València en Comú- i el Grup Municipal de Ciutadans, el Grup Popular ha decidit no adherir-se a la proposta, impossibilitant així la seua presentació al Ple.

“El mateix dia que Pablo Casado, en representació de la dirección del Partit Popular visita València per intentar convencer-nos de que els interessen les inversions, les infraestructures de la nostra ciutat, el Grup Municipal del Partit Popular de l’Ajuntament es nega a presentar al Ple una declaración institucional a favor d’eixes infaestructures necessaries que estava consensuada per la resta de grups”, ha manifestat Joan Ribó davant d’esta negativa a suscriure la declaración institucional.

L’esmentada declaració institucional que demà no anirà al Ple per la negativa dels regidors del PP començava afirmant que “els problemes estructurals de la ciutat de València, fonamentalment en matèria d’infraestructures de mobilitat i transport ferroviari i de la xarxa bàsica de sanejament , han de resoldre’s necessàriament amb la col·laboració programàtica i financera del Govern Central”.

Continuava assenyalant que  l’Ajuntament de València, “es troba en la necessitat i l’obligació de denunciar novament la transcendència i la gravetat social i econòmica de la marginació de que és objecte la Ciutat de València per part del Govern central i, particularment, del Ministeri de Foment”.

També es recordava que “el Túnel Passant ferroviari que ha de donar la solució de futur a l’actual cul-de-sac de l’Estació Central amb l’eixida soterrada cap al nord, és una obra que disposa de projecte tècnic aprovat i finançament exclusivament a costa del Ministeri de Foment; és, llavors, executable de manera independent als terminis de la resta dels projectes del Parc Central”.

“És aquesta una obra estratègica en les previsions del Corredor Mediterrani ja que constitueix l’única alternativa a la immediata congestió de trànsit al Túnel de Serrería. Així mateix, la perllongació del soterrament de les vies ampliant aquest túnel en direcció sud fins a la CV500 és una obra imprescindible per al desenvolupament urbà, llargament reivindicada i respecte de la qual ADIF, depenent del Ministeri, manté un inexcusable secretisme”.

En un altre apartat es ressaltava que “L’Ajuntament de València, junt a tots els municipis de l’Àrea Metropolitana, han treballat amb intensitat i urgència en la creació de la futura Autoritat Metropolitana del Transport que permetrà enllestir un Contracte Programa que garantisca les condicions de sostenibilitat de la mobilitat integral del nostre entorn, i no mereix la displicència amb que des del govern central es pretén entrebancar-la”.

Altres inversions esmentades es referien a “la materialització del tram final del Col·lector Nord d’aigües pluvials del sistema de sanejament de la ciutat, entre l’Assut de l’Or i la desembocadura, contemplada al pla de conca i compromesa financerament per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. Encara i així, la reclamació d’immediatesa que repetidament formula el govern municipal no ha estat mai atesa tot i que representa la resposta inajornable a les condicions d’insalubritat d’este sector final del Túria i la condició necessària per a realitzar el tram final del Jardí del Túria”.

També demanava del Govern Central “les mesures necessàries per fer front al deute milionari contret pel Consorci València 2007 amb les corresponents institucions creditícies i organismes dependents de l’administració central de l’Estat” i , finalment, afirmava que “en la conjuntura actual, la conformació dels Pressuposts Generals de l’Estat de 2017 és una irrenunciable oportunitat de fer sentir la nostra veu en ordre a exigir el redreçament de la profunda discriminació que els valencians hem vingut suportant al llarg dels darrers exercicis”.