Joan Ribó, ha participat este matí en l’acte inaugural del curs escolar 2016-2017 en el centre José Soto Micó, l’escola pública més gran de València, on ha reafirmat el compromís de l’Ajuntament de València amb l’educació pública de qualitat com a element fonamental d’una societat inclusiva i d’igualtat d’oportunitats.

“És un plaer obrir el curs escolar 2016-20167 en un centre d’educació infantil i primària tan especial i tan representatiu de la ciutat com el José Soto Micó, que amb 825 alumnes és l’escola pública més gran de València, a mig camí dels barris de la Creu Coberta i l’Hort de Senabre, amb més de 41 anys d’història, amb 55 professors que treballen cada dia per a millorar l’educació que reben les nostres filles i fills; una tasca encomiable que exigix un gran esforç diari que des del govern municipal els agraïm i pel qual els felicitem”, ha afirmat l’alcalde en la seua intervenció en l’acte inaugural al qual ha assistit junt al president de la Generalitat, Ximo Puig; la vicepresidenta, Mónica Oltra; el conseller d’Educació, Vicent Marzà; el secretari autonòmic, Miquel Soler, i el regidor de Govern Interior de l’Ajuntament, Sergi Campillo, de qui depén la neteja dels col·legis públics.

Joan Ribó ha recordat que el Soto Micó és l’únic col·legi de tot l’Estat espanyol que encara conserva el primer cicle d’educació secundària obligatòria. “I per què? Els que sou del barri, si aneu pel Bulevard, veureu un cartell que anuncia des de les eleccions de 2007: ‘Ací es construirà el nou institut de Patraix.’ Des de fa més de nou anys s’ha promés un nou institut en Patraix que mai s’ha fet, i que ara per fi, amb el nou govern, tindrà eixida.”

“Des de l’Ajuntament de València”, ha ressaltat, “pensem que l’escola pública ha de ser un element nuclear de la nostra societat i, per tant, el professorat, els pares, les mares, l’alumnat, les associacions culturals i esportives, les bandes de música i tots aquells que ho desitgen, volem que hi participen obertament. Pensem que cal potenciar i millorar cada dia més la qualitat de l’educació pública que oferim a la societat”.