Compromís aposta per una gestió pública dels parcs i jardins, amb una planificació inclusiva per a tots els districtes, de manera que no es generen desigualtats entre els diferents barris i pedanies de la ciutat.

La formació liderada a València per Joan Ribó apostarà per recuperar les espècies autòctones i per la reducció d’herbicides en el tractament dels jardins, generant un “notable estalvi d’aigua i pressupost, i creant espais més nets per a la satisfacció de les famílies”. A més, entre les seues propostes s’inclouen els “jardins comunitaris” a iniciativa dels veïns i veïnes.

Compromís per València aposta per una gestió pública dels parcs i jardins de la ciutat, donant un tracte igualitari a tots els barris de València i implantant la modalitat de jardineria ecològica mediterrània: “és una qüestió de sentit comú, perquè no solament és beneficiosa per al nostre benestar, sinó també per a la nostra butxaca”, ha dit el portaveu municipal i candidat a l’alcaldia, Joan Ribó: “el govern municipal del PP acaba de revalidar el contracte de poda i manteniment dels jardins per més de 45 milions d’euros, quan una gestió pública serà més eficient econòmicament i més eficaç, amb criteris de sostenibilitat”.

Ribó advoca per recuperar la implantació d’espècies autòctones, per estar adaptades a les condicions climàtiques pròpies, “amb el consegüent estalvi en el consum d’aigua i de despesa pública. El que no té raó de ser és que en un clima mediterrani com el nostre s’impose uns models de jardins propis del nord d’Europa, que exigeixen una despesa d’aigua desmesurada i que ni tan sols són disfrutables per la ciutadania, bé perquè es deterioren per no suportar el clima, o per estar inundats precisament per a poder mantenir-los”.

En este sentit, el també candidat de Compromís per València, Giuseppe Grezzi, que s’ha reunit amb representants de l’Associació Espanyola de Jardineria Ecològica, apunta que “s’eliminarà l’aplicació sistemàtica d’herbicides que contaminen el sòl i deixen petjada en espais per a ús i disfrute de persones, per a substituir-los gradualment per tractaments ecològics. Tal com han denunciat veïns i entitats en diferents barris, des de la Torre fins a Torrefiel, actualment es vénen usant materials com el glifosat, que l’OMS considera potencialment cancerígens”.

El candidat a l’alcaldia, Joan Ribó, ha posat com a exemple altres localitats com Noain (Navarra) o Vitòria-Gasteiz, triada Ciutat Verda Europea en 2012, en les quals “a la jardineria autòctona s’han unit experiències positives de jardins comunitaris en solars cedits a col·lectius socials mitjançant el model de custòdia urbana. Fet i fet, es tracta de dotar de qualitat de vida a tots els barris i pedanies de la ciutat, més enllà de la zones que han sigut singularment cuidades estos anys”.

Vols escoltar el candidat Giuseppe Grezzi apostant per la jardineria ecològica? Dóna-li al Play!