El portaveu de la coalició i candidat a l’alcaldia de la ciutat per Compromís, Joan Ribó, ha destacat com “la iniciativa s’ha posat en marxa este cap de setmana i, quan ni tan sols s’ha arribat a les 24 hores, ja quasi s’ha complit l’objectiu marcat, i més d’un miler de persones ja reclama directament a l’alcaldessa Barberá que tinga la decència política de tornar el que no s’hauria d’haver gastat mai a càrrec de l’erari públic”.

Compromís per València ha llançat una campanya ciutadana a través de la plataforma Change.org per tal que l’alcaldessa de València, Rita Barberá, torne els diners que, segons es demostra en les factures destapades en el #RitaLeaks, es van gastar en luxes “innecessaris i escandalosos, i per a participar en actes del Partit Popular”, segons ha dit Joan Ribó. El portaveu de la coalició i candidat a l’alcaldia de la ciutat ha destacat com “la iniciativa s’ha posat en marxa este cap de setmana i, quan ni tan sols s’ha arribat a les 24 hores, ja quasi s’ha complit l’objectiu marcat, i més d’un miler de persones ja reclama directament a l’alcaldessa Barberá que tinga la decència política de tornar el que no s’hauria d’haver gastat mai a càrrec de l’erari públic”. En este sentit, Joan Ribó ha destacat “la indignació que ha causat entre la ciutadania la publicació d’estes factures, que possiblement no existirien si l’equip de govern municipal haguera actuat amb més transparència, ja que l’obligació de transparència sempre aporta un major control i autocontrol en els representants públics”.

Per la seua banda, la diputada i candidata a la presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, ha exigit a Rita Barberá “que torne a la ciutat els diners gastats en luxes i per a actes del seu partit, perquè els diners de la gent s’han de destinar a les necessitats de la gent: més ocupació, més equipaments, més serveis socials. Per això, des de Compromís seguirem treballant perquè es torne fins a l’últim cèntim dels diners malbaratats”.

#RitaLeaks és una iniciativa de Compromís per València, que ha fet públiques a través de la web http://ritaleaks.compromis.net 466 factures relatives a locomoció i representació de l’Alcaldia de València, amb una despesa total de 278.000€ pagats durant esta legislatura. Entre estes factures es constaten despeses de l’alcaldessa Barberá en luxes o per a actes del PP.