Joan Ribó recorda que el PP es va comprometre a crear-la abans d’acabar la legislatura i que 2014 no acabaria sense ella. Compromís per València es compromet a posar-la en marxa el pròxim mes de setembre, coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat, en cas d’integrar el pròxim govern municipal.

Compromís per València convoca a la ciutadania a una “bicicletada” reivindicativa per l’Anell Ciclista en la ciutat. La ruta s’iniciarà DIUMENGE 19 D’ABRIL, a les 12.30h en la plaça de l’Ajuntament.

Compromís per València proposa posar en marxa l’Agència Municipal de la Bicicleta davant “l’enèsim incompliment per part de l’encara alcaldessa Barberá”, segons ha dit el candidat de Compromís per València a l’alcaldia, Joan Ribó, qui es compromet a posar-la en funcionament el pròxim mes de setembre, coincidint amb la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat, si Compromís governa en l’Ajuntament.

Per a Ribó, no suposa cap sorpresa que la legislatura es tanque sense que l’Agència Municipal de la Bici haja començat a funcionar: “és un incompliment més pel que fa a mobilitat, com la promesa d’inaugurar abans de Falles el carril bici en el carrer Colón, que es va llançar per a tractar de silenciar l’anunci del nostre projecte de l’Anell Ciclista; és una burla més del PP a la ciutadania”. En paraules del candidat de Compromís per València, “esta és una infraestructura fonamental i molt demandada pels usuaris ciclistes, que haurà de posposar-se per a després de l’estiu, ja que la seua posada en marxa serà una prioritat del pròxim govern.”

Cal recordar les paraules que va pronunciar al maig passat el regidor de Circulació i Transports de l’Ajuntament, Alberto Mendoza, per a tractar de fer callar la reclamació de Compromís per València, ja que segons va dir, “l’Agència de la Bicicleta es presentarà enguany, naturalment, perquè forma part de les propostes electorals del Partit Popular en la ciutat i la nostra obligació és presentar-la dins d’este mandat”.

El candidat de Compromís per València, Giuseppe Grezzi, ha explicat la importància de l’Agència Municipal de la Bicicleta “com un organisme necessari per a gestionar amb eficàcia la circulació amb este mitjà de transport, cada vegada més usat en la ciutat”. La proposta de Compromís, segons ha explicat Grezzi, “passa per aprovar un Pla Director de la Bici en el qual s’incloga l’Agència Municipal de la Bicicleta, planificant el desenvolupament del seu ús i millorant la qualitat i connexió de la xarxa de vies ciclistes i ciclo-carrers, no solament en la ciutat, sinó en tota l’àrea metropolitana, garantint la seguretat dels usuaris i un bon servici de bicicleta pública. A més, inclourà una Taula de la Bicicleta: un fòrum on es reunisquen tots els agents socials per a implicar a la ciutadania”.

Compromís per València convoca el diumenge 19 d’abril a la ciutadania a una “bicicletada” reivindicativa per l’Anell Ciclista en la ciutat. La ruta s’iniciarà a les 12.30h en la plaça de l’Ajuntament.