La facturació de l’empresa EMIVASA s’ha incrementat en un 8,8%, quan la facturació d’aigua només ha crescut en un 0,2%. Els ingressos per lloguer i manteniment de comptadors s’han incrementat en un 13,5%. Pilar Soriano va acusar al darrer consell d’administració d’EMIVASA d’incrementar preus a través de les tarifes de lloguer i manteniment dels comptadors, pel que va votar en contra

El Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de València ha mostrat la seua disconformitat en la formulació dels comptes anuals d’EMIVASA, ja que han confirmat que les tarifes dels clients de l’empresa participada en un 80% per Aigües de València s’han incrementat a través de la tarifa de lloguer i manteniment dels comptadors, que a l’últim consell d’administració es van incrementar en un 5% amb el únic vot contrari de la regidora Pilar Soriano.

Així Pilar Soriano ha destacat que la facturació d’EMIVASA al 2014 s’ha incrementat en un 8,8% dels 98,2 milions d’euros als 106,9 milions. Però este increment no ha segut provocat per un augment de l’objecte de l’empresa, la venda d’aigua  que s’ha mantingut constant, passant dels 64,5 MM€ del 2013 als 64,6 MM € del 2014, amb un increment del 0,2%. L’augment del 8.8% ha vingut ocasionat per un increment dels ingressos provinents de les obres que executa l’empresa, la major part a càrrec de l’Ajuntament de València i pels ingressos del lloguer i manteniment de comptadors, que han passat dels 10,8 MM€ del 2013 als 12,3 milions d’euros del 2014, amb un increment del 13,5%, per la substitució dels comptadors analògics pels de radiofreqüència, que suposen un increment dels costos per als consumidors.

Per estos motius, conclou la regidora, Compromís es mostra disconforme a la formulació d’estos comptes ja que des de l’empresa i els consellers del Partit Popular s’havia assegurat la congelació de tarifes, i resulta que és totalment falsa ja que els ciutadans i ciutadanes de València hem pagat un 13,5% més pel lloguer i manteniment de comptadors.