La regidora de Compromís, Consol Castillo, demana “el pagament del deute que té el PP amb Fira València per la celebració del seu congrés l’any 2008 i l’aclariment davant del jutge que ho investiga en el marc de l’operació Gürtel”.

Castillo també ha exigit un finançament per a la ciutat d’acord amb el seu volum de població, tal i com ja va demanar en les al·legacions als PGE, “per tal que València deixe d’estar permanentment discriminada”.

Davant la pròxima visita del president del govern i del PP, Mariano Rajoy, el Grup Municipal Compromís ha exigit una millora en les dotacions pressupostàries per a la ciutat de València. La regidora de Compromís, Consol Castillo, ha demanat a Alberto Fabra que, “ara que ja està menys preocupat per la seua designació com a candidat del PP, exigisca a Rajoy que pague ja el seu deute pendent amb Fira València per la celebració del congrés del partit de l’any 2008 en què, justament, Mariano Rajoy va ser reelegit president del PP i Luis Bárcenas el seu tresorer. El primer que hauria de fer un partit democràtic és pagar el que deu, i posar a disposició del jutjat tota la informació que se li requereix al PP en referència a la celebració d’este ‘gran evento’ del PP en el marc del cas Gürtel. Els valencians no tenim per què pagar els plats trencats del PP: han de tornar ja els més de 500.000 euros que, segons les factures reglades va costar eixe congrés, i han d’aclarir davant el jutge qui va pagar què i en quins conceptes”.

Tal i com ha afegit Castillo, “València està sent contínuament menyspreada pel govern central, i ni l’administració local ni l’autonòmica són capaces d’exigir a Rajoy el que li correspon a València. Una situació més paradoxal encara si es té en compte que les tres administracions estan actualment governades pel mateix partit. Ho acabem de comprovar amb les dotacions atorgades al soterrament de l’AVE en altres ciutats, però també, per exemple, amb la xarxa ferroviària de rodalia, el transport metropolità o les infraestructures culturals. Rebem el 6’3% del pressupost estatal, quan la població valenciana representa el 10’84% del total de l’Estat. Ja ho vam plantejar en les al·legacions als PGE, i aprofitem la visita de Rajoy a València per a tornar a explicar-li-ho”.