El portaveu i candidat a alcalde de Compromís per València, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb els representants de l’Associació de Comerciants del Centre Històric, que ha presentat les seues propostes per al pròxim govern. En la reunió s’han abordat els assumptes que afecten el comerç durant tot l’any i, especialment, ara en falles.

Compromís per València s’ha reunit este matí amb l’Associació de Comerciants del Centre Històric de València. Tant els representants de Compromís, com els de l’entitat, el seu president Rafael Torres i la gerent, Julia Martínez, han convingut en la necessitat d’establir un dàleg fluid entre els comerciants i l’administració local perquè durant tot l’any, però especialment durant el període de falles, es potencie i no s’entorpisca el comerç del centre de la ciutat. Així, el portaveu de Compromís, Joan Ribó, s’ha referit especialment “a les peticions que se’ns fan des de l’associacionisme professional i que nosaltres durem endavant. En falles, especialment, cal potenciar la venda ambulant de productes autòctons, front al que ocorre ara mateix, en què són grans empreses les que obtenen més llicències. A més, el diàleg és imprescindible si volem que el comerç de proximitat no tinga encara més pèrdues a causa del tall de carrers i la instal·lació de carpes: s’ha de ser possible combinar la festa amb l’interés legítim dels comerciants”.

D’altra banda, ha dit Ribó, des de Compromís “entenem i estem oberts a les propostes que ens fa l’Associació de Comerciants del Centre Històric per tal d’analitzar-les i estudiar la seua inclusió al nostre programa electoral. Hem defensat el comerç de proximitat durant tota la legislatura i a l’hora d’elaborar les nostres propostes de govern incidim de nou en la nostra oposició a una llibertat horària salvatge que només serveix per a enriquir les grans superfícies i empobrir les condicions laborals dels treballadors i afonar el xicotet comerciant. A més, apostem per una pacificació del trànsit al centre històric, parlant amb tots els actors afectats”.

A la reunió han assistit el portaveu i candidat a alcalde de Compromís per València, Joan Ribó, la regidora i candidata Consol Castillo, i el candidat Giuseppe Grezzi.