Els veïns i veïnes de València han donat una molt bona rebuda a la iniciativa del Grup Municipal de Compromís, que este matí ha repartit bosses de verdura ecològica per a defensar l’horta dels plans del PP per a construir sobre 415 hectàrees de terrenys cultivables, en la revisió del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU).

El portaveu de Compromís, Joan Ribó, ha assegurat que “esta ciutat necessita conservar un espai únic que, a més, s’ha de posar en valor perquè els llauradors puguen viure dignament de la seua terra mitjançant l’agricultura ecològica, els mercats de proximitat, la denominació d’origen Horta de València”.

Respecte als horts urbans, Ribó ha apuntat: “l’alcaldessa s’apunta ara a les idees de Compromís, i permet que els horts urbans òbriguen els cap de setmana. És una mesura que vam demanar fa mesos des del nostre Grup Municipal, però si es pensa que amb això es renta la cara per la destrucció de l’horta, està molt equivocada”.

El Grup Municipal Compromís ha repartit este matí verdura ecològica entre els veïns i veïnes de València, a l’explanada de la plaça de bous, per a posar en valor l’horta de la ciutat i la seua àrea metropolitana. El portaveu de Compromís, Joan Ribó, ha compartit este repartiment de verdures amb la ciutadania que ha signat les al·legacions que Compromís presenta per a parar el Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) amb què l’equip de govern del PP “vol destruir una horta única a tot Europa, i donar un pas endavant més per afavorir els moviments especuladors. Sembla que el PP no ha aprés res de l’esclat de la bombolla immobiliària. Esta ciutat necessita conservar un espai únic que, a més, s’ha de posar en valor perquè els llauradors puguen viure dignament de la seua terra mitjançant l’agricultura ecològica, els mercats de proximitat, la denominació d’origen Horta de València: no cal que comprem productes que vénen de milers de kilòmetres, quan tenim a casa nostra una horta de qualitat que podria abastir bona part de la població”.

D’altra banda, el portaveu de Compromís ha qualificat de “rentada de cara” la maniobra de l’alcaldessa Barberà amb els horts urbans de la ciutat: “mai ha cregut en ells, i si exisiteixen és per la pressió dels ciutadans que han volgut recuperar espais urbans, moltes vegades en estat d’abandó, per a generar una activitat productiva. Ara l’alcaldessa s’apunta les idees de Compromís, i permet que els horts urbans estiguen oberts durant el cap de setmana. És una mesura que vam demanar fa mesos des del nostre Grup Municipal, però si es pensa que amb això es renta la cara per la destrucció de l’horta, està molt equivocada. Els valencians tenen clar que l’horta és una senya d’identitat pròpia, encara que ja sabem com la senyora Barberà maltracta les senyes d’identitat valencianes: no les exerceix i només les usa per posar en ridícul i fer burla dels valencians”.

Vols escoltar com el portaveu de Compromís, Joan Ribó,  reparteix verdura ecològica entre la ciutadania per a defensar l’horta de València? Dóna-li al Play!