El Grup Municipal Compromís denuncia que l’Ajuntament de València encara no compta amb el Portal de Transparència que l’equip de govern es va comprometre a posar en marxa per al setembre passat.

La regidora Pilar Soriano insta l’Ajuntament a posar en funcionament este Portal de Transparència i a implementar “d’una volta per totes” l’Ordenança de Transparència.

El Grup Municipal Compromís denuncia que l’Ajuntament de València encara no compta amb el Portal de Transparència que l’equip de govern es va comprometre a posar en marxa a instàncies de la regidora de la coalició, Pilar Soriano. De fet, tal i com ha recordat Soriano, “en la sessió ordinària del 25 de juliol de 2014, la regidora del PP Beatriz Simón ens va assegurar que al llarg del mes de setembre passat estaria en marxa una ordenança de transparència que havíem demanat per tal de garantir un accés clar i complet a qualsevol informació d’interés per a la ciutadania; volem que qualsevol veí i veïna d’esta ciutat puga saber què es fa en este consistori i amb quins recursos. És un dret que marquen les institucions internacionals, i que l’estat espanyol subscriu, i és el primer pas perquè la ciutadania puga participar de les decisions que es prenen en la seua administració més pròxima”.

En esta línia, Soriano ha lamentat que “en comptes de posar en marxa l’Ordenança i el Portal de Transparència, observem com l’equip de govern retarda qualsevol instrument que elimine l’opacitat en les gestions del PP. No debades, l’últim estudi de la Universidad Rey Juan Carlos situa València en el lloc número 108 de 144 ciutats espanyoles avaluades, en matèria d’aplicació de la Llei de Transparència. Un gravíssim suspens per a la nostra ciutat, que ens torna a posar davant la resta de l’Estat a la cua en transparència”.

Esta “pèssima nota” que rep València, coincideix amb les dades de 2012 aportades per l’entitat Transparència Internacional que, de nou, coincideix a situar València en el lloc número 101, dels 110 ajuntaments espanyols analitzats quant a facilitats i pulcritud en l’accés a la informació pública.

Soriano ha reiterat que la Federació Espanyola de Municipis i Províncies ha presentat “un model d’Ordenança de Transparència al que l’Ajuntament de València es pot acollir, però el consistori no ha fet ni cas d’esta recomanació; per contra, la regidora Beatriz Simón continua marejant la perdiu i no fa el que ha de fer: aprovar una ordenança de transparència i posar en marxa el portal l’abans possible. Açò és el que reclama la ciutadania, i des de Compromís també ho fem així. Un accés clar i complet a la informació sobre la gestió de l’equip de govern i de l’activitat dels grups de l’oposició, que ha de ser pública”.

Vols escoltar la regidora Pilar Soriano denunciant la inexistència de l’Ordenança de Transparència promesa per l’equip de govern? Dóna-li al Play!