La regidora Consol Castillo afirma que “s’ha de recuperar el monestir per a la ciutadania, perquè ja hi ha altres espais que homenatgen Sant Vicent; si en el procés de rehabilitació es troba algun element religiós, caldrà que es rehabilite i s’ubique allí mateix o on es considere, però els usos de l’edifici han de ser públics i amb respecte a l’aconfessionalitat legal que han de mantindre les institucions”.

El Grup Municipal Compromís reclama que l’edifici del monestir de Sant Vicent de la Roqueta, annex a l’Església, servisca per a ampliar l’Arxiu Municipal que es troba a la plaça de Magúncia. Segons ha explicat la regidora Consol Castillo “des de fa ja més de 40 anys els veïns que viuen al voltant del monestir de Sant Vicent de la Roqueta vénen manifestant la necessitat d’utilitzar eixe espai per a la instal·lació de dotacions culturals per al barri. Esta pot ser l’ocasió de dinamitzar el barri des de l’Ajuntament, amb un servici d’ús públic que ara per ara no està en les millors condicions, com és l’Arxiu Municipal”.

La regidora de Compromís ha recordat que l’Església annexa al monestir ja fa les funcions de culte religiós que corresponen a la parròquia. Però el monestir va ser cedit als anys 70 del segle passat per les monges agustines, que el van vendre aleshores per a l’edificació de vivendes. La proposta de Compromís, com diu Castillo, “passa per recuperar el monestir per a la ciutadania, perquè ja hi ha altres espais que homenatgen Sant Vicent; si en el procés de rehabilitació es troba algun element religiós, caldrà que es rehabilite i s’ubique allí mateix o on es considere, però els usos de l’edifici han de ser públics i amb respecte a l’aconfessionalitat legal que han de mantindre les institucions”.