El Grup Municipal de Compromís ha expressat la seua satisfacció perquè des de hui la Plataforma d’Administració Electrònica (PIAE) ja estiga disponible en valencià, després de les diverses preguntes i mocions presentades.

Segons ha explicat la regidora de Compromís, Pilar Soriano, “els mateixos treballadors de l’Ajuntament ens havien expressat el seu malestar, i hem fet tots els esforços necessaris perquè l’administració pública local no marginara la llengua pròpia dels valencians ni discriminara els seus propis treballadors valencianoparlants”.

El Grup Municipal de Compromís ha expressat la seua satisfacció perquè, després de molts mesos i diverses preguntes i mocions presentades, des de hui la Plataforma d’Administració Electrònica (PIAE) estiga majoritàriament en valencià. Fins ara, esta eina dels treballadors del consistori estava disponible únicament en castellà. A hores d’ara, la interfície del PIAE compta amb una versió en castellà i una altra en valencià, tot i que algunes de les tasques que genera l’Ajuntament encara estan disponibles només en castellà.

Segons ha explicat la regidora de Compromís, Pilar Soriano, “els mateixos treballadors de l’Ajuntament ens havien expressat el seu malestar, i hem fet tots els esforços necessaris perquè l’administració pública local no marginara la llengua pròpia dels valencians ni discriminara els seus propis treballadors valencianoparlants. La versió en valencià de l’administració electrònica encara no està del tot completada, però esperem que ben prompte ho estiga; els valencianoparlants no tenen per què estar sempre al final de la cua”.

L’Ajuntament de València ha estat vulnerant el seu propi Reglament d’ús i normalització del valencià des de la seua creació, ara fa 10 anys; fins i tot no ha cobert les dos places de tècnic lingüístic que des de fa anys estan vacants. Així mateix, el Grup Municipal Compromís denuncia com el consistori també vulnera la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i l’Estatut, en no potenciar la llengua pròpia dels valencians. En este sentit, la regidora Pilar Soriano ha lamentat que “el PP només s’enrecorde del valencià quan fa campanya partidista per a enfrontar els valencians, mentre en l’ús quotidià menysprea l’ús de la llengua constantment”.

Vols escoltar a la regidora Pilar Soriano? Dóna-li al Play!

Vols llegir l’última moció que va presentar Compromís al respecte? Ací pots fer-ho!