Compromís recomana l’abstenció en la votació per a determinar el projecte lingüístic dels centres educatius públics de València. La regidora Consol Castillo, ha explicat que “crea la divisió social, pretén impedir als xiquets que siguen bilingües en valencià i menysprea el manament de l’Estatut de protegir especialment el valencià”.

Castillo ha sol·licitat a l’edil d’Educació en l’equip de govern que “se situe al costat de les entitats ciutadanes i de la llei, i exigisca amb nosaltres a la consellera del seu propi partit la retirada de la votació de demà.”

El Grup Municipal Compromís recomana l’abstenció en la votació per a determinar el projecte lingüístic dels centres educatius públics de València. La regidora de la coalició, Consol Castillo, ha explicat que esta iniciativa del Consell “crea la divisió entre els pares i mares d’alumnes, i això és especialment negatiu en una ciutat com València, on el retrocés del valencià és evident per la falta de polítiques decidides en la seua recuperació. El millor que podem fer pels nostres fills, per les generacions que vénen, és donar-los l’oportunitat de conéixer les dos llengües oficials del nostre territori. Això només s’ha aconseguit fins ara amb els Programes d’Ensenyament en Valencià (PEV) i els Programes d’Immersió Lingüística (PIL). La voluntat del PP és dividir a la societat, traure conflictes d’on no n’hi ha i, com sempre, fer de la llengua una arma política”.

En este sentit, la regidora de Compromís ha recordat que les principals entitats cíviques en defensa de la llengua, com Escola Valenciana i la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, han demanat que es retire la consulta prevista per demà. I més enllà de la societat civil, organismes institucionals com l’Acadèmia Valenciana de la Llengua han comunicat formalment a la Conselleria d’Educació que l’ordre per a establir el projecte lingüístic de centre infringeix el mateix Decret de Plurilingüisme i menysprea el manament de l’Estatut de protegir especialment el valencià.

Per tot això, Castillo ha sol·licitat a l’edil d’Educació en l’equip de govern, Emilio del Toro, que “se situe al costat de les entitats ciutadanes i de la llei, i exigisca amb nosaltres a la consellera del seu propi partit la retirada de la votació de demà. Que es decidisca alguna vegada a apostar pel valencià.”