El Grup Municipal Compromís va demanar fa un any la renovació dels contenidors de fem de la ciutat per tal de facilitar la seua obertura, després de les queixes de molts ciutadans. La resposta de l’equip de govern va ser que el contracte amb l’empresa proveïdora finalitzava al 2020 i, per tant, era impossible esta renovació.

La regidora de Compromís, Pilar Soriano, es pregunta “si ara l’equip de govern està incomplint algun contracte i, en tot cas, ens felicitem perquè les propostes de Compromís són acceptades, encara que siga al cap d’un any”.

El Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de València s’ha felicitat per la renovació dels contenidors anunciada pel consistori. El 7 d’octubre de l’any passat, Compromís va presentar una moció demanant que es renovaren els contenidors per tal que en pogueren fer ús les persones amb mobilitat reduïda, com ara aquelles que han d’usar cadira de rodes, o les persones majors. Havien sigut moltes les queixes que havia rebut este Grup Municipal, i per això es va presentar esta proposta. La resposta de la regidora Ma Àngels Ramon-Llin, va ser que el contracte amb l’empresa proveïdora dels contenidors impedia qualsevol renovació perquè s’havia signat al 2005 i tenia una durada de 15 anys. Així les coses, calia esperar fins al 2020 per atendre les necessitats ciutadanes.

Un any després de la proposta de Compromís, l’Ajuntament ha reconsiderat la seua postura, per la qual cosa, com ha dit la regidora Pilar Soriano “ens felicitem perquè les nostres mocions tenen un resultat positiu, encara que siga al cap d’un any. Això sí, esperem que la regidora Ramon-Llin no haja incomplit cap contracte, com ens deia a l’octubre de l’any passat; ens agradaria saber com ha sigut possible ara dur a terme la renovació dels contenidors, i per què no ho va fer quan Compromís ho va sol·licitar”.

Vols llegir la moció que a l’octubre de 2013 presentà Compromís per a renovar els contenidors? Ací pots fer-ho!